Könnyű felismerni a megújult Fiestát, hiszen orrán az embléma a motorházfedélről a hűtőrácsra költözött át. Ezzel párhuzamosan maga a hűtőmaszk is megnőtt, ráadásul a különböző kiviteleken más és más rajzolattal teremt egyedi, mégis egységes megjelenést.
Első ízben kínál alapfelszerelésű LED-es fényszórókat a Fiesta, és rögtön a csúcson kezdi: opcióként akár mátrix LED-ek is kérhetők, amelyek vakításmentes, adaptív világítást nyújtanak. Szintén digitális a megújult Fiesta műszeregysége; a 12,3 colos panel többféle üzemmódban jeleníti meg az információkat.
A legfontosabb újdonság persze a 48 V-os mild hibrid hajtáslánc. A mild hibrid hatékony fékenergia-visszanyerést, a motort már 25 km/óra alatt leállító, majd 1/3 másodperc alatt újra beindító start-stop rendszert kínál. Az 1,0 literes motor 125 és 155 lóerős kivitelben elérhető, a gyengébbikhez a hatfokozatú kézi váltó helyett hétfokozatú Powershift duplakuplungos sebességváltó is kérhető. Az egyliteres motor mild hibrid rendszer nélkül is rendelhető, 100 lóerős kivitelben.
Olyan vezetőtámogató szolgáltatások debütálnak az autón, mint a forgalommal szembeni közlekedésre vagy a helyi veszélyhelyzetre figyelmeztető funkciók. Emellett állóra fékező és újrainduló adaptív tempomat, táblafelismerés, parkolórobot és számos további támogató technológia elérhető.
A Ford Fiesta több funkciója okostelefonról, a távolból is vezérelhető, illetve lekérhető számos paraméter.
Az alapmodellel együtt a Fiesta ST is megújult. Változatos külső optikai frissítések mellett megjelent a palettán a Mean Green méregzöld árnyalat; egyszerre kényelmesebbek és jobban támasztanak az új sportülések; a kormánykerék alját egyenesre vágták.
Az ST 1,5 literes motorja 200 lóerőt és 290 Nm-t ad le, az autó 6,5 mp alatt gyorsul 100 km/órára, végsebessége 230 km/óra. Az autó üzemmódválasztója külön versenypályaprogramot is kínál.
Kattints ide, ha videón is megnéznéd a megújult Ford Fiestát.