A frissen bemutatott Lotus Emira V6-osnál 37 százalékkal könnyebb hátsó vázszerkezettel debütált az a platform, amelyre a jövőben elvileg minden Lotus modell épül majd.

Az architektúra minden irányban modulárisan variálható: épülhet rá egy vagy kettő üléssoros modell, módosíthatják a tengelytávot, az akkumulátor méretét, sőt, a villanymotorok számát is. A sematikus rajzokból kiderül, hogy a duplamotoros Lotus is hátsókerék-hajtású lesz. Kérdés ugyanakkor, hogy gondolkodnak-e összkerékhajtású megoldásban – no, nem saját maguk részére, hanem például a Geely-birodalom egyéb márkái számára -, külső ügyfelek számára is készülhetnek ugyanis autók a Lotus elektromos padlójára.

lotus-BEV

Ülések
száma
Tengely-
táv
Akkumulátor
mérete /
elrendezése
Akkumulátor
max. kapacitása
Villanymotor
Teljesítmény
(darab)
2 Legalább
2470 mm
8 modul
ülések mögött,
függőlegesen
66,4 kWh 350 kW (1)
2 Legalább
2651 mm
12 modul
ülések mögött,
függőlegesen
99,6 kWh 650 kW (2)
2+2 Legalább
2651 mm
8 modul
padló alatt,
vízszintesen
66,4 kWh 350 kW (1)
vagy
650 kW (2)

A függőlegesen elrendezett akkucsomagok lehetővé teszik, hogy a vezető mélyen, a tömegközépponthoz (= akkumulátor ok) közel foglaljon helyet – ez meg is magyarázza, miért kellett különösen könnyűre tervezni a platform hátsó szakaszát. A padló alatti akkucsomag ezzel szemben magasabb üléshelyzetet ígér, és túraautók, szedánok vagy szabadidőjárművek építéséhez nyújt ideális alapot.

Egyetlen konkrétum hangzott el idáig: a platformra épülő első Lotus sportkocsi 2026-ban léphet a piacra.

Nyitóképünkön a tisztán elektromos Lotus Evija látható.

a videó a hirdetés után indul