A frissen bemutatott Lotus Emira V6-osnál 37 százalékkal könnyebb hátsó vázszerkezettel debütált az a platform, amelyre a jövőben elvileg minden Lotus modell épül majd.
Az architektúra minden irányban modulárisan variálható: épülhet rá egy vagy kettő üléssoros modell, módosíthatják a tengelytávot, az akkumulátor méretét, sőt, a villanymotorok számát is. A sematikus rajzokból kiderül, hogy a duplamotoros Lotus is hátsókerék-hajtású lesz. Kérdés ugyanakkor, hogy gondolkodnak-e összkerékhajtású megoldásban – no, nem saját maguk részére, hanem például a Geely-birodalom egyéb márkái számára -, külső ügyfelek számára is készülhetnek ugyanis autók a Lotus elektromos padlójára.
Ülések száma |
Tengely- táv |
Akkumulátor mérete / elrendezése |
Akkumulátor max. kapacitása |
Villanymotor Teljesítmény (darab) |
2 | Legalább 2470 mm |
8 modul ülések mögött, függőlegesen |
66,4 kWh | 350 kW (1) |
2 | Legalább 2651 mm |
12 modul ülések mögött, függőlegesen |
99,6 kWh | 650 kW (2) |
2+2 | Legalább 2651 mm |
8 modul padló alatt, vízszintesen |
66,4 kWh | 350 kW (1) vagy 650 kW (2) |
A függőlegesen elrendezett akkucsomagok lehetővé teszik, hogy a vezető mélyen, a tömegközépponthoz (= akkumulátor ok) közel foglaljon helyet – ez meg is magyarázza, miért kellett különösen könnyűre tervezni a platform hátsó szakaszát. A padló alatti akkucsomag ezzel szemben magasabb üléshelyzetet ígér, és túraautók, szedánok vagy szabadidőjárművek építéséhez nyújt ideális alapot.
Egyetlen konkrétum hangzott el idáig: a platformra épülő első Lotus sportkocsi 2026-ban léphet a piacra.
Nyitóképünkön a tisztán elektromos Lotus Evija látható.