Egyre több autóban jelennek meg a mindennapi életünkből ismerős, mindenütt használt szolgáltatások: ilyenek az Apple, a Google vagy az Amazon digitális, online funkciói, amelyek az okostelefonok integrálását, illetve igen fejlett hangvezérlést tesznek lehetővé.

Segít az autó, ha baj van otthon 1

A General Motors most megfordította ezt a funkciót: nem az Alexa digitális asszisztenst költöztette be autóiba, hanem a járművek fedélzeti kommunikációs rendszerét integrálta az Amazon hangvezérelt, interaktív kommunikátorára.

Az OnStar Guardian szerepe, hogy az autó utasai segítséget hívhassanak bármilyen veszélyhelyzet esetén. Az ezt kiszolgáló diszpécserszolgálat mostantól az Alexa felületéről is elérhető, így ha tűz üt ki otthon, rosszul lesz valaki, vagy illetéktelenek hatolnak be a lakásba, szóbeli paranccsal kérhetünk segítséget.

Segít az autó, ha baj van otthon 13

A General Motors tavaly nyáron már mobiltelefonról is elérhetővé tette az OnStar Guardian szolgáltatásait. A mostani fejlesztés egyelőre kísérleti fázisban jár, most kezdődnek meg a beta-tesztek egyes végfelhasználók bevonásával. A tervek szerint 2022-től indulhat a piaci bevezetés, ám egyelőre csak Észak-Amerikában.

Segít az autó, ha baj van otthon 14