Amikor a Caterham 2013-ban bemutatta a Seven 160-ast, egyszerű belépő modellt szerettek volna kínálni ügyfeleiknek. Ehelyett a világ felbolydult, és mindenki a háromhengeres, 660 köbcentis Suzuki turbómotorral szerelt minimál-sportautót akarta megvásárolni. A kocsit még a Suzuki is kiállította a saját standján a Frankfurti Autószalonon, a gyártási darabszámokat pedig másfélszeresére kellett emelni, hogy a manufaktúra győzze az igények kielégítését.

Kis motorral is okozhatsz nagy örömöt 1

Nem csoda, hogy most, a modell életciklusának végén a Caterham haladéktalanul gondoskodott a pótlásról – természetesen tovább fejlesztve a modellt. A motor teljesítményét 80-ról 85 lóerőre növelték, tömegét pedig 440 kilóra csökkentették, így az autó teljesítmény/tömeg aránya 170 lóerő/tonna – ez a magyarázat a típusnévre (a teljesítmény valójában 172 metrikus lóerő, azaz 129 kW, de mivel angol cégről van szó, ők féklóerőben számolnak). Ez olyan, mintha egy másfél tonnás autót 258 lóerővel gyorsítanánk, amitől nem szakad ugyan le az ég, de örömszerzésre pont elegendő – kivéve, hogy a pillekönnyű Seven 170 tehetetlensége minimális, így könnyedén fordul, fékez és csinál meg általában bármilyen manővert.

Kis motorral is okozhatsz nagy örömöt 19

Különösen, mivel a Seven 170 még a 160-nál is kompaktabb: szélességét 105 mm-rel tovább csökkentették, így az autó mindössze 147 centiméternyi helyet foglal el egy sávban – ilyen keskeny autót nem gyártott még a Caterham.

A mikromotor nagy előnye, hogy bár az autó 6,9 másodperc alatt gyorsul 100 km/órára, végsebessége pedig meghaladja a 160 km/órát, a Seven 170 mindössze 109 gramm szén-dioxidot bocsát ki kilométerenként – ennél számos lomha városi kisautó is jobban szennyezi a környezetét.

Kis motorral is okozhatsz nagy örömöt 20

A Seven 170 kétféle kivitelben: utcára optimalizált 170S-ként és versenypályára szánt 170R verzióban rendelhető. Az utóbbi kompozit versenyüléseket, négypontos öveket, szénszálas műszerfalat, valamint részlegesen önzáró differenciálművet és sportfutóművet kap. A keréktárcsák ugyanúgy 14 colosak, de ezüst helyett fekete színűek. További egyezés a két kivitel között a Momo sportkormány, az ötfokozatú sebességváltó és a négyféle árnyalatból álló színválaszték. Az utcai kivitel egyszerű bőr sportüléseket kap, valamint nem csak szélvédőt, hanem oldalsó szélvédelmet, továbbá tetőt is – utóbbiak mind hiányoznak a 170R-ről.

Kis motorral is okozhatsz nagy örömöt 21

Ülések, kerekek, festés és szélvédő – jól láthatók a különbségek a 170R (arany) és a 170S (kék) között

Bár a paletta legolcsóbb tagja, a Seven 170 elsőként kap új keréktárcsákat, LED-es hátsó lámpákat és új sávozást. Az autó üzemkészre összeszerelve vagy otthon összeépítendő kitként is megvásárolható. Az utóbbi már akár 23 ezer fonttól, azaz 9,6 millió forinttól megvásárolható.

Alább videón is megnézheted a Caterham Seven 170-est: az indításhoz kattints a képre!

a videó a hirdetés után indul