Tovább bővíti az eddig 50 millió példányban eladott Corolla modellcsaládját a Toyota. A Corolla Cross a Yaris Cross és a RAV4 közé passzol be, pont úgy, mint a C-HR, ám míg az sportos, divatos és szűkös, a Corolla Cross kissé kocka, kissé unalmas, de nagyon tágasnak ígérkezik.
Toyota C-HR |
Toyota Corolla Cross |
|
Hosszúság (mm) | 4390 | 4460 |
Szélesség (mm) | 1795 | 1825 |
Magasság (mm) | 1555 | 1620 |
Tengelytáv (mm) | 2640 | 2640 |
Csomagtartó (mm) | 377 | 487 |
A sportosra szabott üléseknek azért nem tudott ellenállni a Toyota dizájnercsapata, elöl és hátul egyaránt kontúrosak a fotelek, hely viszont akad bőven: a Corolla Cross jóval szélesebb a C-HR-nél, ráadásul a hátsó ülések támlái állíthatók, az ajtók pedig szélesre nyílnak.
A Corolla Cross a csomagtartóval mindenképpen meggyőzi azokat, akik a C-HR-t ezen a téren kevésnek találták: pontosan 110 literrel licitál rá rokonára, ráadásul külön padlómodul kérhető hozzá, amivel a raktérperem szintjébe emelhető a padló, alatta pedig tágas rejtett üreget kapunk.
Egyébként is jó lehet majd pakolni a Corolla Crossba: tágas ajtó- és ülészsebek, palack- és pohártartók várják a kacatokat. Van vezeték nélküli telefontöltő, vannak USB- és szivargyújtó-csatlakozók, de van 100 voltos, 1,5 kW-os konnektor is (Japánban ez a sztenderd háztartási áram). Sőt, ha a hibrid verziót választjuk, álló helyzetben is táplálhatunk a kocsiról mindenféle fogyasztót, a vízforralótól a hajszárítóig – kempingezéshez ideális tehát az autó.
A Toyota Corolla Cross hagyományos 1,8 literes benzinmotorral és szintén egynyolcas hibriddel is kapható. Az előbbi 140 lóerőt és 177 Nm-t teljesít, a többek között a C-HR-ből ismerős hibrid teljesítményadatait még nem közölték, azt viszont igen, hogy csak 3,8 litert fogyaszt 100 kilométeren. Elöl MacPherson rugóstagokon, hátul csatolt hosszlengőkarokon áll a Corolla Cross, kivéve az elektromos összkerékhajtású hibrid verziót, ami a Corollából ismerős kettős keresztlengőkarokat kapja.
A Toyota Corolla Cross európai forgalmazásáról egyelőre nincs információ, ám a modell tervezett globális terjeszkedése nem életszerű Európa kihagyásával, így biztosak lehetünk abban, hogy inkább előbb, mint utóbb hozzánk is megérkezik a Toyota családi crossovere.