A 2011-es 102EX és a 2016-os 103EX után most itt a Rolls-Royce Spectre, amely azonban elődeivel ellentétben nem kísérleti jármű, hanem egy leendő szériamodell prototípusa. Persze messze áll még a késztől: a következő két évben 2,5 millió közúti tesztkilométer vár még rá, hogy tökéletesre csiszolgassák. Ennek során a világ minden pontján megfordul majd az autó.
A céges feljegyzések szerint Charles Rolls 1900 áprilisában kipróbált egy elektromos járművet, amelyet ideálisnak – tökéletesen csendesnek és tisztának – talált, ám használatra alkalmatlannak minősítette „még hosszú évekre, amíg meg nem valósul a telepített töltőállomások hálózata”.
Műszaki részleteket még nem árultak el a Spectre-ről, annyit azonban igen, hogy alapját ugyanaz az alumínium architektúra adja majd, amely 2017-ben a Phantommal debütált, és amelyet eleve úgy terveztek, hogy ne csupán belső égésű motorok befogadására legyen alkalmas. Ez egyben azt is jelenti, hogy az autó nem fog közösködni az anyavállalattal, azaz a BMW-csoporttal, legalábbis a platform terén. Az biztos, hogy alaposan kihasználják majd a saját padlólemezt, hiszen a gyár egy füst alatt azt is bejelentette, hogy 2030-tól kizárólag tisztán elektromos modelleket fog gyártani és értékesíteni.
A Rolls-Royce névadásában egyébként hű maradt hagyományaihoz: a Spectre szó jelentése ’szellem’, ’jelenés’. A fotók pedig, noha a pontos részleteket nehéz kivenni, egy dolgot elárulnak: a modell kupé lesz, ami nem is annyira meglepő, hiszen a gyár hamarosan nyugdíjazza a Wraith-t.
Alább videón ismerkedhetsz meg a Rolls-Royce leendő villanyautójával.