A Lamborghini XX. századi hagyatékának gondozására létrehozott Lamborghini Polo Storico több mint 25 ezer munkaóra ráfordításával alkotta meg újra a Countach LP 500 tanulmányautót. A munkára egy „fontos gyűjtőtől” kaptak felkérést.

Egyetlen példánya megsemmisült, most újra legyártották 1

A Countach LP 500-ast 1971-ben mutatta be az Automobili Lamborghini, mint a Miura utódjának előtanulmányát. A koncepciójármű fontos szerepet játszott a későbbi szériamodell fejlesztési folyamataiban; olyannyira, hogy 1974-ben részt vett egy törésteszten, és ennek megfelelően megsemmisült.

A Lamborghini Polo Storico vezetőit még 2017-ben kereste meg az a bizonyos, imént említett gyűjtő, hogy építsék meg neki az eredeti koncepciójárművet.

Egyetlen példánya megsemmisült, most újra legyártották 9

A stúdió először is összegyűjtötte a rendelkezésre álló információkat, tervrajzokat, eredeti fotókat és jegyzőkönyveket. Mivel annak idején az összes autós szaklap tele volt a jármű fotóival, idővel kellő mennyiségű információ állt rendelkezésre a tervezéshez. Fényképek alapján kellett a méreteket és a színt is meghatározni.

Megkönnyítette volna a dolgot, ha már a tanulmányautó is a későbbi Countach térhálós csővázára épül, de nem: újra kellett gyártani a speciális, egyedi padlólemezt, méghozzá – a gyűjtő kérésével összhangban – az eredeti módszereket alkalmazva. A karosszérialemezeket például kézzel kalapálták formára. A mechanika ehhez képest majdnem egyszerű volt: rengeteg eredeti alkatrészt vagy felújított komponenst tudtak felhasználni, de azért előfordult, hogy egy-egy darabot a semmiből kellett legyártaniuk.

a videó a hirdetés után indul

Az abroncsokat a Pirelli szállította: a fotók alapján megállapították a gyári szerelésű kerekek típusát, majd előkeresték annak tervrajzait, és legyártották a Cinturato CN12 típusú abroncsokat, elöl 245/60R14, hátul 265/60R14 méretben. A futófelületi mintázat és az abroncs teljes megjelenése megegyezik az eredetivel, de az anyagösszetétel, valamint a szerkezet modern.