Amikor 2014-ben bevezették, sokan nem értették, miért akar kompakt buszlimuzint építeni a BMW. A 2-es Active Tourer azonban rengeteg új vevőt hozott a márkának, az első generációs modell teljes életciklusa alatt mintegy 430 ezer példányban talált gazdára. Ez biztossá tette a folytatást, amelynek ugyanúgy a lipcsei üzem ad majd otthont, mint eddig.

Még praktikusabb lett a legjózanabb BMW 1

A második generációs BMW 2 Active Tourer 32 mm-rel hosszabb (4386 mm), 24 mm-rel szélesebb (1824 mm), és 21 mm-rel magasabb (1576 mm) elődjénél. A nyomtáv elöl 25, hátul 26 mm-rel nőtt (1586, illetve 1588 mm), a tengelytáv (2670 mm) ugyanakkora maradt, mint volt.

Még praktikusabb lett a legjózanabb BMW 89

Minden esetben LED-esek a fényszórók; opcióként adaptívan is viselkednek

Miközben az alapvető formavilág nem változott, a tervezők rengeteg apró módosítással finomították a légellenállást, a hűtőt elfedő, több fokozatban állítható lamelláktól a síkba simuló kilincseken át a burkolt fenéklemezig. Ennek köszönhetően az autó közegellenállási együtthatója 0,26, ami kifejezetten jó értéknek számít egy egyterűnél.

Még praktikusabb lett a legjózanabb BMW 90

Ívelt kijelző, lebegő könyöklő, kevés nyomógomb a BMW 2 Active Tourer fedélzetén

A kisebb légellenállás a menetzaj csökkentéséhez is hozzájárul; ezen a téren egyébként extra tömítések, módosított külső tükrök, valamint új motor- és váltóbakok hoztak változást, az új BMW 2 Active Tourert jóval csendesebbnek ígérik elődjénél. Az utazási komfortot az eddiginél szilárdabb, könnyebb karosszéria javítja tovább. A megnövelt szerkezeti merevség a biztonságnak is jót tesz; az elöl utazók kiegészítő védelemként középső légzsákot is kaptak.

Még praktikusabb lett a legjózanabb BMW 91

Vadonatúj komfort- és sportüléseket kapott a BMW 2 Active Tourer

Az új generációs modell fejtérben, válltérben és könyöktérben is többet kínál elődjénél, elöl és hátul egyaránt. Hátul megnőtt a lábtér, míg elöl masszázsfunkciónak örvendhetünk. A hátsó ülés támlájának dőlésszöge állítható, az ülés hosszában 130 mm-en tologatható.

Még praktikusabb lett a legjózanabb BMW 92

Alul tágas tárolórekesz, dupla pohártartó és dupla telefontámasztó felület. Felül minimalista váltókar, motorindító gomb, hangerő-szabályozó, kézifékgomb, üzemmódválasztó és egyéb funkciógombok.

A csomagtartó hajtáslánctól függően 406-470 literes, vagy a hátsó üléseket lehajtva 1370-1455 literes. Fedelét minden esetben motor nyitja és csukja. A fedél kéz nélküli szenzora feláras, ahogy a tetősínek vagy a vonóhorog is. Utóbbival akár 1,5 tonnát (plug-in hibrid esetén 1,4 tonnát) vontathatunk.

BMW-2-Active-Tourer-csomagtart

Piaci nyitáskor négyféle motorral lesz elérhető az autó, a sebességváltó minden esetben hétfokozatú duplakuplungos egység. Később két PHEV verzióval bővít a BMW; utóbbiak elektromos hatótávolsága 80 km. Különleges a modell fékrendszere is, amely egyetlen kompakt egységben tartalmazza a működtető, fékrásegítő és szabályozó funkciókat; az eredmény lineáris adagolhatóság, kiszámítható fékerő és kiszámítható pedálút.

  218i 220i 223i 218d 230e
xDrive
225e
xDrive
Löket-
térfogat
(cm3)
1499 1499 1998 1995 n.a. n.a.
Teljesítmény
(LE)
136 156 204 150 326 245
Forgató-
nyomaték
(Nm)
230 240 320 360 n.a. n.a.
0-100 km/óra
gyorsulás
(mp)
9,0 8,1 7,0 8,8 n.a. n.a.
Végsebesség
(km/óra)
214 221 241 220 n.a. n.a.
Üzemanyag-
fogyasztás,
vegyes
(l/100 km)
6,8-6,2 6,5-5,9 6,6-6,0 5,3-4,8 1,4-1,1 1,4-1,1

Még praktikusabb lett a legjózanabb BMW 94

A BMW 2 Active Tourer a legmodernebb vezetőtámogató funkciókat kínálja, és akár 2. szintű autonóm közlekedésre is képes.

BMW-2-Active-Tourer-l-sek