David Beckham autógyáraként került a világ bulvárlapjainak címlapjára a Lunaz, pedig közismert befektetője személyénél jóval izgalmasabb maga a munka, amit a manufaktúrában végeznek. A cégről már többször beszámoltunk itt a Vezessen: veterán luxusjárműveket alakítanak át elektromos hajtásra, így átmentve azokat abba a (nem is olyan távoli) korba, amikor a belső égésű motor közvetlenül akadályozza ezeknek a nagyszerű automobiloknak a használatát.

Vennél villanyautót nettó 300 millióért? 1

Megannyi Rolls-Royce, Jaguar, Bentley és Land Rover után most egy másik brit ikon: az Aston Martin DB6 került terítékre a Lunaznál. Itt azonban már elképesztő gyűjtői értékről beszélünk: A manufaktúra segít a potenciális vevőknek beszerezni az átalakítás alapjául szolgáló autót, de figyelmeztet, hogy nem lesz olcsó: nettó egymillió dollárról, azaz nagyságrendileg 300 millió forintról beszélünk, plusz az átalakítás költségei.

Vennél villanyautót nettó 300 millióért? 27

Az átalakítás során kiszerelik és makulátlanul helyreállítják az eredeti hajtásláncot, amit az ügyfél megkap, ha később mégis vissza szeretné azt építtetni. Emellett – hiszen az elektromos hajtáslánc pont a problémamentes használhatóságot célozza – feljavítják a fékeket, a futóművet és a kormányművet, valamint modern klímaberendezést és multimédiás rendszereket szerelnek be, beleértve a navigációt és a fedélzeti wifit.

Vennél villanyautót nettó 300 millióért? 28

Az elektromos hajtáslánc 80-120 kWh kapacitású akkumulátorokra épül, egy feltöltéssel jellemzően akár 410 kilométert lehet megtenni. A DB6 villanymotorjának teljesítményéről nem ejtett szót a gyártó; erről korábbi típusaik esetében sem beszéltek.

A Lunaz egyébként belengette a még exkluzívabb Aston Martin DB4 és DB5 modellek átalakításának lehetőségét is, itt azonban egyáltalán nem kommunikálnak árat: akit érdekel, azzal szívesen beszélgetnek négyszemközt.

Vennél villanyautót nettó 300 millióért? 29

Az első villamosított Aston Martin DB6-osok 2023 őszére készülhetnek el.