A gyermekkereskedelem elleni küzdelem fontosságára kívánja felhívni a figyelmet Renee Brinkerhoff amerikai autóversenyző, aki nem kevesebbre vállalkozott, mint hogy egyedül (pontosabban navigátorával, a veterán sarkkutató Jason de Carteret-vel) nekivág egy 32 ezer kilométeres útnak, amelynek idén decemberben az Antarktiszon lesz a végállomása.
A jótékony célú kaland során egy speciálisan átalakított 1956-os gyártású Porsche 356A lesz Renee társa. A másfél éven át tartó felkészítést Kieron Bradley brit futóműmérnök és extrém felfedező végezte el.
A ‘Project 356 World Rally’ névre keresztelt kaland előkészítése gyanánt Renee számos publikus expedíciós ralin vesz részt, a Peking-Párizs ralitól a Kelet-Afrikai Szafari raliig. Ez nem csak a rutin megszerzésében segíti, de a versenyek során még erőteljesebben felhívhatja a figyelmet a gyermekkereskedelem problémájára, és globális szakértőkkel értekezhet a témáról.
Mivel az expedíció idején az Antarktiszon nem megy le a nap, a Porschéról leszerelték a világítást. További tömegcsökkentést értek el a tűzoltó berendezések és a kerekek eltávolításával – igen, kerekek, hiszen az autóra előre sítalpakat, hátulra lánctalpat szereltek. Ahelyett, hogy módosították volna a raliversenyekre optimalizált kormányművet és felfüggesztést, azt megőrizték, és külön szerkezeti elemekkel biztosították a téli futómű manőverezhetőségét, rugózó képességét. Hogy a sítalpak ne fúrják be magukat a hó alá, speciális vezetőelemet szereltek az alvázra.
A jármű össztömege megnőtt ugyan, viszont ez jóval nagyobb felületen oszlik el, így a talajnyomás 96 százalékkal (!) csökkent a szériaabroncsokhoz képest, de még a hasonló sarkvidéki expedíciókon szokásos extrém ballonos abroncsoknál is háromszor kisebb.
Az autó oldalfalára napelempaneleket szereltek fel, amelyek a hóról visszaverődő fénysugarakat is hasznosítják. A Porsche értelemszerűen kapott egy masszív bukókeretet, a futóművet speciális hidegtűrő zsírozással látták el (akár mínusz 50 °C-kal is számolnak a tervezők). Mivel hóban a hagyományos autóemelő haszontalan, Renee egy 4 tonnás teherbírású, felfújható zsákot visz magával, amivel szükség esetén megemelheti a Porschét.
A hátsó szélvédő egyben menekülési pont is, a vezetőülésből könnyen elérhető a túlélő-öltözet, a víz és a kommunikációs berendezések. Minden elemet úgy terveztek meg, hogy egyetlen ember képes legyen fel- és leszerelni azt; a végsebességet a tartósság érdekében 65 km/órában határozták meg.
Aki szeretné támogatni az expedíciót, vagy még inkább a gyermekkereskedelem elleni harcot, az itt megteheti.