A két éve a Lexus RX fedélzetén debütált BladeScan fényszóró immár a Lexus ES szedánhoz is rendelhető: ez talán a modell legfontosabb újdonsága. A technika, amiről itt is olvashatsz, rendkívül gyorsan forgó tükrök segítségével alakítja úgy a fénycsóvát, hogy a szemből érkezők vakítása nélkül is minél tökéletesebben világítsa meg az utat.

Esztétikailag nem sokat módosítottak az autón. A jellegzetes, megosztó hűtőmaszk függőleges rácsozata ritkásabb lett, a korábbi folytonos vonalakat pedig stilizált L betűkből felépülő, háromdimenziós konstrukció váltotta fel, optikailag kiszélesítve és izgalmasabbá téve az orrészt.

Kategóriaelső fényszórótechnika a Lexus ES-ben 1

Új a beltér színvilága: többségükben kontrasztos, elegáns tónuspárokat kapunk, de az F Sport kivitele fekete-fehér Tahara színvilága meglehetősen agresszívnak ígérkezik. Emellett megújult a középkonzol borítása, tetején pedig vadonatúj 12,3 colos központi kijelzőt találunk. Ez 11,2 centiméterrel közelebb került, és 5°-kal közelebb fordult a vezetőhöz, ráadásul mostantól fejlett érintésérzékeny kezelőfelületként is szolgál – elbúcsúzhatunk tehát a padlókonzoli tapipadtól.

Kategóriaelső fényszórótechnika a Lexus ES-ben 23

Ehelyett az érintőképernyőről vezérelhető többek között a Lexus Link multimédia rendszer, amelynek vezeték nélküli (online) kapcsolaton keresztül frissíthető szoftvere garantálja, hogy az autó az évek múltával mindig aktuális, modern és élvonalbeli szolgáltatást kínál a felhasználóknak.

A szent japán kvarcórára hiába várunk a Lexusnál: az ES elegáns analóg időmérőt kapott, pont, mint a nagy testvér Lexus LS. Emellett áthelyezték a kezelőszerveket, valamint módosították ezek szerkezetét, így pontosabban és könnyebben működtethetők.

Kategóriaelső fényszórótechnika a Lexus ES-ben 24

A Lexus Climate Concierge rendszere már eddig is automatikusan összehangolta a légkondicionáló, az ülés- és kormányfűtés, valamint az ülésszellőzés működtetését, mostantól pedig az utastér páratartalmát, illetve a szélvédő hőmérsékletét is figyelembe veszi a fűtési és hűtési rendszerek koordinált vezérlése során. A rendszer másik újdonsága a továbbfejlesztett hiperszűrő, amely még hatékonyabban akadályozza meg a kellemetlen szagokat, illetve fertőzéseket okozó vírusok és baktériumok terjedését, valamint a bőr és a haj kiszáradását.

Kategóriaelső fényszórótechnika a Lexus ES-ben 25

A Lexus változatlan formában hagyta az ES szedán negyedik generációs hibrid hajtásláncát, áthangolták viszont a felfüggesztést, így az egyszerre biztosít jobb zaj- és rugózási komfortot, valamint közvetlenebb, pontosabb, élvezetesebb vezethetőséget. Ez utóbbi érdekében a hátsó futóművet a korábbinál merevebb szerkezethez erősítették, továbbá javították a fékek adagolhatóságát, illetve optimalizálták a fékpedál formáját. Az ES 300h F SPORT adaptív felfüggesztése is új hangolást kapott, így különösen kis erejű ütéseknél reagál gyorsabban, finomabban.