Európában a Suzuki Ignis egymagában képviseli azt az A-kategóriás crossover műfajt, amely Ázsiában valamivel népszerűbb. Koreában például ott a Hyundai Casper, Indiában pedig a napokban mutatkozott be a Tata Punch, hogy megkeserítse az ott Maruti Ignis néven ismert Suzuki életét. A modell neve annyit tesz, ütés, és valóban nem mondható unalmasnak a pici autó megjelenése.
A hűtőmaszk szélkerék-rácsozata nem csak az orr borítópaneljén, de a hátsó lámpatestekben, illetve lökhárítón, továbbá az üléskárpitokon is visszaköszön. Elmaradhatatlan stílusjegy a kontrasztos tetőlemez, amit integrált tetősín tesz még markánsabbá. Szokatlanok az egyenes törésvonalakkal váltakozva alkalmazott, ívelt lemezhajlítások: az oldalsó ajtóburkolat kontúrja, illetve a hátsó kerékdobot a zárófényekkel összekötő ív egyedi külsőt kölcsönöz a pici autónak.
A 3827 mm hosszú Tata Punch tengelytávja 2445 mm, a csomagtartót 366 literesnek mondják – ha valóban ekkora, az valóságos varázslat. Indiában azonban vannak ennél fontosabb paraméterek is: ilyen a 19 centiméteres szabad hasmagasság, a 20,3 fokos első és 37,6 fokos hátsó terepszög, vagy a 370 mm-es gázlómélység – ha nem is komoly terepjáró tehát, nem akad el a kátyús földutakon.
Az 1,2 literes, soros háromhengeres motorhoz ötfokozatú kézi vagy robotizált sebességváltó kapcsolódik. A fogyasztást start-stop automatika csökkenti, a kényelmet tempomat fokozza. Digitális műszeregység és fedélzeti navigáció (What3Words-kompatibilis), okostelefon-integráció és klímaberendezés is szerepel a listán: a Punch tehát komolyan odacsap a konkurenciának. Az új generációs padlólemezre épülő modell ráadásul biztonságos is: ötcsillagos felnőtt utasvédelmi teljesítménnyel zárta a helyi NCAP biztonsági vizsgálatot.