A Toyota és a Mazda 2015-ben írta alá technológiai fejlesztési együttműködési szerződését, 2018-ban pedig megnyitották közös gyáregységüket Észak-Amerikában. Ez persze csak a hátország, de a két cég az ügyfelek előtt is vállalta közösségét: Észak-Amerikában 2019-től a Mazda2-t árulták Toyota Yaris néven.

Mazdának álcázza magát a Toyota Yaris 1

Most viszonozhatja a szívességet a Toyota, de nem Észak-Amerikában, hanem Európában. Egy tavalyi jelentésben már olvashattunk arról, hogy a Mazda egy „Yaris Hybrid alapú modellel” bővítené portfólióját, elsősorban a flottaemissziós értékek csökkentése érdekében. Az információk arra engedtek következtetni, hogy a Mazda esetleg átemeli a Yaris Hybrid hajtásláncát a következő, negyedik generációs Mazda2 modellbe, ám úgy tűnik, ennél is egyszerűbb utat választottak.

Mazdának álcázza magát a Toyota Yaris 15

A Mazda egyik európai fejlesztőközpontjának parkolójában ugyanis újságírók egy leragasztott márkajelzésű Toyota Yarist fényképeztek. Ez pedig iparági szakértők szerint kizárólag úgy értelmezhető, hogy a vállalat teljes egészében átveszi a Toyota városi kisautóját – magyarul a franciaországi Valenciennes-ben működő Yaris-gyártósoron, változatlan műszaki paraméterekkel készül majd az új generációs Mazda2 Hybrid.

Mazdának álcázza magát a Toyota Yaris 16

Hasonló stratégiát követett a Suzuki is, amikor egy az egyben átemelte a Toyota palettájáról a Corolla kombit (Suzuki Swace) és a RAV4 Plug-In Hybridet (Suzuki Across).

Az álcázás miatt egyelőre nem lehet pontosan megállapítani, hogy milyen változtatásokkal készülnek megkülönböztetni egymástól a két modellt: a külső és belső márkajelzéseken túl nyilván lecserélik a digitális kijelző indítógrafikáját, de elképzelhető, hogy az orrkialakítást, illetve a hátsó lökhárítót is saját képére rajzolja át a Mazda.

Mazdának álcázza magát a Toyota Yaris 17

A modern LED-es fényszórók korában nem lehet nagy feladat márkaspecifikus világítótestekkel igazítani a típus azonosságán, a műszaki tartalom viszont teljes egészében azonos lesz – nem is lehet más, hiszen egy korábban már homologizált modell nagyságrendekkel gazdaságosabban vezethető be a piacra.

A tavaly nyáron bevezetett Yaris háromhengeres, 1,5 literes benzinmotorja és állandó mágneses szinkron villanymotorja együttesen 116 lóerőt bocsát a vezető rendelkezésére. Az autó 9,7 másodperc alatt gyorsul 100 km/órára, végsebessége 175 km/óra, WLTP norma szerinti átlagos üzemanyag-fogyasztása pedig mindössze 3,7 l/100km (ez a régi NEDC szabvány szerint mérve 2,8 l/100 km-nek felelne meg).

Mazdának álcázza magát a Toyota Yaris 18

A Toyota Yaris átcímkézése fontos szerepet játszik a Mazda azon célkitűzésének megvalósításában, hogy 2025-ig tizenhárom új, részben vagy teljesen elektromos típust (konkrétan öt hibridet, öt plug-in hibridet és három villanyautót) vezessen be a világpiacokon.

Arról egyelőre nem született végleges döntés, hogy a Mazda folytatja-e bizonyos piacokon a lassan kiöregedő, harmadik generációs Mazda2 forgalmazását.