Idén hatvan éve mutatta be az R4-est a Renault. A minimalista autóból végül három évtized alatt több mint 8 millió darab készült, összesen 28 országban gyártották.

Műteremlakás készült veterán autóból 1

Amilyen kicsi az R4, olyan nagy ívű az ünneplése: a Renault hónapról hónapra valami új tartalommal szórakoztatja a nagyérdeműt, illetve október elején a modell harminc példányát állították ki a márka párizsi imázsközpontjában.

A Renault x Mathieu Lehanneur projekt ehhez az ünnepléshez kapcsolódik. A formatervező a márka szín- és anyagosztályával szorosan együttműködve hozta létre a Renault Suite N°4 koncepciót, amely egyszerre autó és élettér, de nem úgy, ahogy manapság azt értelmezni szokás.

Az autótervezés és az építészet metszéspontjába helyezett koncepción a karosszéria hátsó részét, valamint a csomagtérajtót polikarbonát lemezekre cserélték, így beragyogja a napfény. A tetőre átlátszó napelemeket szereltek, amelyek átengedik a fényt, valamint töltik az akkumulátort – mert hogy a Renault Suite N°4 elektromos hajtásláncot kapott.

Az autó orra változatlan maradt, ugyanakkor a hűtőmaszkot polírozott alumíniumból készítették el – mintha gyűrt alufólia borítaná az R4 elejét. A fennmaradó lemezek olyan speciális, háromrétegű fényezést kaptak, aminek hatására beton hatását keltik, így tökéletes az építészeti párhuzam.

Műteremlakás készült veterán autóból 12

Az utastérben sárga bársony borítja az üléseket, amelyek hátoldalát vastag zseníliaszövettel burkolták. A csomagtartó padlóját természetes rostok borítják, alóla fa pad húzható ki, amire leülve, a csomagtérajtót felnyitva fedett helyről nézelődhetünk.