Legutóbb a cég csehországi gyárának gyakornoki programja kapcsán találkozhattunk a Škoda Slavia névvel. A roadsterré csonkolt Scalánál kézzel foghatóbb és praktikusabb az a Škoda Slavia, amit most mutatott be a gyár.
A 4,54 méteres, lépcsőshátú modell a Kushaq után a második olyan Škoda, amely az MQB-A0-IN padlólemezre épül. A további méretek (1752 mm széles, 1487 m magas, 2641 mm tengelytáv) a kisautós műszaki alapokhoz képest tágasnak ígérik a Slaviát, míg a benzinmotorok (1,0 literes 115 lóerős, 1,5 literes 150 lóerős) kellően erősnek tűnnek egy ekkora autóhoz. A váltó mindkét esetben hatfokozatú kézi, az egylitereshez hatfokozatú automata, a másfeleshez hétfokozatú DSG váltó társítható.
Hol a csapda? Hát ott, hogy az autót, akárcsak a Kushaqot, kifejezetten az indiai piacra fejlesztette a Škoda, és egyelőre nem is szándékozik máshol forgalmazni azt – és tekintve, hogy a világ negyedik legnagyobb piacának számító Indiában évente 3,5 millió autót adnak el, nem valószínű, hogy ezen csakhamar változtatni fognak.
A Slavia név egyébként jól cseng škodás körökben: 1896-ban Slavia néven hozta forgalomba első kerékpárját a későbbi autógyár alapító párosa, Václav Laurin és Václav Klement.