2017-ben az Audi A8 fordította jelenlegi formai irányába a márkát. Kisebb testvérei mind követték az általa kijelölt stílust. A luxuslimuzin ezzel betöltötte a feladatát, így most kapott egy kis én-időt, hogy megújulva ismét a paletta legfrissebb arculatú modellje lehessen.
A hűtőmaszk a legutóbbi trendhez igazodva szélesebb lett, rácsozatát szellősen elhelyezett figurák alkotják, amelyek alulról felfelé egyre nagyobbak lesznek. Az eddig vízszintes helyzetű szélső légbevezető rések térbe fordultak, a fényszórók külső csücskén sajátos kinövés jelent meg. Hátul kevésbé hangsúlyosak a változások: a kipufogókat keretező krómdíszítést dolgozták át. A képet két új optikai csomag (króm, illetve S Line), valamint öt új matt fényezés teszi teljessé. Emellett teljesen egyedi karosszériaszín is rendelhető az Audi Exclusive program keretében.
A ráncfelvarrás során minimálisan módosultak az autó külső méretei: a tengelytáv 300 cm, a teljes hossz 519 cm; a szélesség 195, a magasság pedig 147 cm.
A digitális mátrix LED fényszórók digitális miktortükör technológiát alkalmaznak. Oldalanként 1,3 millió parányi tükör szórja szét programozottan a fényt. A rendszer új funkciója az autópálya sávkövető világítása, amely a nyomvonalat követve világítja meg az aszfaltot. A rendszer akár mintákat is képes a falra vagy az aszfaltra vetíteni, így köszöntve a közeledő vezetőt, vagy búcsúzva a távolodó utasoktól. Hátul mostantól OLED (organikus LED) lámpatesteket találunk, ezek fényrajzolata több opció közül választható. A rendszer érdekessége, hogy amennyiben egy másik jármű 2 méternél közelebb jön hátulról az álló helyzetben várakozó A8-ashoz, kigyulladnak a hátsó fények, így figyelmeztetve a közeledőt, hogy lassítson.
Az utastérben minimalista luxus várja az utasokat, a nyújtott tengelytávú kivitel 18 légkamrás masszázsfunkciót, a beltér teljes hosszában futó padlókonzolt, négyzónás klímaberendezést és új hátsó infotainment rendszert kínál opcióként; a komfortülésekhez kihajtható, fűthető és masszírozós lábtámasz is kérhető. A különböző hátsó rendszerek a középső könyöklőbe beépített, okostelefon méretű OLED érintőképernyőről vezérelhetők.
A kezelőfelület teljes egészében digitális, felül egy 10,1, alul egy 8,6 colos érintőképernyő szolgál a funkciók vezérlésére, illetve az A8 hallgat is vezetőjére, képes a folyamatos, természetes beszéd felismerésére. Újdonság a továbbfejlesztett navigációs rendszer, amely alapfelszerelésként tartalmazza az online kapcsolódást, valamint a V2X rendszert, amely lehetővé teszi, hogy az autó kommunikáljon környezetével.
Az A8 mintegy negyven különböző vezetőtámogató rendszert kínál, ezek egy része három csomagba (parkolás, város, túra) rendezve érhető el. Az előbbi automatikus parkolást kínál, akár a vezető távollétében; a második észleli a kereszteződésben érkező veszélyeket, segít kiszállni, valamint oldalról fenyegető ütközésveszély esetén a futóművet oldalanként megemelni képes, prediktív aktív felfüggesztés segítségével enyhíti annak következményeit. Az utolsó csomag sáv- és dugókövető adaptív tempomatot, valamint további, ehhez kapcsolódó funkciókat tartalmaz.
A motorkínálat négy tagból áll. A ranglétra alján két hathengeres motor áll. A 3.0 TFSI csak a normál tengelytávú variánshoz kérhető, az Audi A8 55 TFSI quattro legnagyobb teljesítménye 340 lóerő, maximális forgatónyomatéka 500 Nm, az autó álló helyzetből 5,6 mp alatt gyorsul 100 km/órára. Az Audi A8 50 TDI / Audi A8 L 50 TDI dízelmotorja 286 lóerős, legnagyobb nyomatéka 600 Nm. A gyorsulás mindkét karosszériaverzió esetében 5,9 másodperc 100 km/órára.
Az Audi S8 továbbra is 4.0 V8-as TFSI benzinmotort alkalmaz, és bár ez 571 lóerőt, illetve 800 Nm-t bocsát a vezető rendelkezésére, a végsebesség ugyanúgy 250 km/óra, mint a gyengébb testvérek esetében. A dinamikus összkerékkormányzással, a 2019 óta kínált prediktív aktív felfüggesztéssel és sport-differenciálművel szerelt modellből sem hiányozhat a 48 voltos mild hibrid rendszer, amely fejlett start-stop technológiát, valamint fékenergia-visszanyerést kínál.
A sort az Audi A8 60 TFSI e quattro / A8 L 60 TFSI e quattro zárja. A plug-in hibrid hajtáslánc alapját a 3.0 TFSI blokk adja, a rendszerteljesítmény 462 lóerő, a kombinált nyomatéki csúcs 700 Nm. Mindkét karosszériaverzió 4,9 mp alatt gyorsul 100 km/órára. Fontos újdonság, hogy az akkumulátor nettó kapacitása 14,1-ről 17,9 kWh-ra nőtt. Az eddigi W12-es csúcstípusról eddig is tudtuk, hogy nincs jövője az Audinál az A8-ason túl, a gyár azonban a jelek szerint úgy döntött, nyugdíjazásával nem várja meg a modellváltást.
A sebességváltó minden hajtáslánc esetében nyolcfokozatú tiptronic, amely az elektromos olajszivattyúnak köszönhetően álló benzinmotorral (azaz a PHEV verzió esetében tisztán elektromos üzemben) is képes fokozatot váltani. Szintén alapfelszerelés az önzáró központi differenciálművel szerelt állandó összkerékhajtás, az adaptív légrugózás, valamint a progresszív kormánymű. Az S8-nál szériakivitelű összkerékkormányzás opcióként rendelhető a többi kivitelhez.