Markus Duesmann, a német vállalat igazgatótanácsának elnöke nyilatkozatában elmondta, hogy megközelíti a százezret azoknak az autóknak a száma, amelyek gyártását szeretnék befejezni, de nem tudják, sőt lesznek olyanok is, amelyek soha nem készülnek el.

Az autóipari szakember arra figyelmeztetett, hogy a félvezetők hiánya okozta problémák jócskán áthúzódnak a jövő évre is.

„Reméljük, hogy 2022 első félévének végére stabilizálódik a termelés – mondta. Át fogjuk vizsgálni a teljes szállítási láncunkat, hogy biztosítani tudjuk vállalatunknak az évente szükséges több milliárd chipet, de nem készülünk arra, hogy saját chipgyártásba kezdjünk.”

A belső égésű motorok leváltására irányuló erőfeszítésekről szólva Duesmann úgy fogalmazott, hogy le kell szoktatni a világot a kőolaj és a benzin jelentette drogról. A következő 30-40 évben sok mindennek kell történnie ahhoz, hogy a világ élhető maradjon. Mindent meg kell tenni a szén-dioxid-kibocsátás csökkentéséért, és ennek egyetlen módja, ha „lemondunk az olyan fosszilis tüzelőanyag-forrásokról, mint a szén vagy a kőolaj”.