Carroll Shelby az egyetemes sportautó-építés egyik legnagyobb legendája volt, de közúti Ford-átépítései is feledhetetlenek. A nevét viselő cég magától értetődően nyúlt ismét egy Mustanghoz, legalábbis névleg: ezúttal a Mach-E elektromos crossoverből építettek ütős megjelenésű autót.

A karosszéria szín- és formavilága önmagában is megéri a ráfordított időt és energiát, a Shelby Mustangokat idéző orrkialakítás nagyon jól áll a crossovernek. Ennél is érdekesebb, hogy grafénnel átitatott szénszálas paneleket alkalmaztak, ami nagyon könnyű, nagyon erős, és nagyon különleges. A motorházfedélbe vágott légcserélő nyílások itt nem egy kompresszoros V8-as hűtését segítik elő, hanem az első tengelyre ható felhajtóerőt hivatottak csillapítani.

Az autó egyedi hangolású, adaptív lengéscsillapítókat, szénszálas rugóstagokat és egyetlen darabból kovácsolt, 20 colos keréktárcsákat kapott, a Michelin Pilot Sport EV abroncsok kifejezetten sportos villanyautókhoz készültek. Az utastérben Recaro ülések és egyedi embléma hirdeti az ikonikus álmodó hagyatékát.

Legendás sportkocsi kapott elektromos átiratot 2

A 2021-es SEMA tuningpiaci kiállításon nem ez volt az egyetlen Mustang Mach-E-átirat a Ford standján. Az autó egyik példányát az Austin Hatcher gyermekrák-alapítvány színeibe öltöztették, szénszálas első és hátsó légterelőket, 20 colos keréktárcsákat, Brembo fékeket és adaptív futóművet szereltek rá. Az utastérben infravörös tolatókamerát és sportüléseket találunk, a tetőlemezt fekete fólia borítja. A 480 lóerős, összkerékhajtású autó nem csak látványnak van: jövőre Bonneville-ben megpróbálják megfutni vele a 320 km/órát, 2023-ban pedig jótékony célra elárverezik.

Legendás sportkocsi kapott elektromos átiratot 10

Tjin Edition Mustang Mach-E California Route One

A két fehér Mustang Mach-E után szinte üvölt a narancssárgába borított, zöldeskék betétekkel megvadított Tjin Edition Mustang Mach-E California Route One. A tetőt szolárpanelek borítják, ezekről tölthető a hátul szállított elektromos kerékpár akkumulátora. Az autó egyedi légrugózást, nagyobb fékeket, 22 colos felniket és ultraszéles abroncsokat kapott. Az utastérben Recaro bőrülések, zöldeskék hangulatvilágítás és ugyanilyen árnyalatú biztonsági övek várják az utasokat. Az orrban kaptak helyet a légrugózás komponensei, megkomponált LED-világítással bolondítva.