Szeptemberben még csak álcázott prototípusát ismerhettük meg, mostanra viszont szériakivitelében is megérkezett a Volkswagen ID.5 és annak összkerékhajtású kivitele, az ID.5 GTX.

Már elektromos terepkupéja is van a Volkswagennek 1

A színes fólia eltávolításával jobban kivehetővé váltak az arányok: az újonc annak ellenére dinamikusabban néz ki az ID.4-esnél, hogy a lámpatestek például azonosnak tűnnek a két modellen. Az alapverzió első lökhárítóját is átrajzolták (érdekes, hogy az ID.5 GTX-ét nem). Hátul markánsabbak a különbségek: új a lökhárító, erősen döntött a szélvédő, a fart pedig diszkrét légterelő zárja le. A legnagyobb eltérés a csapott tetővonal: ez tagadhatatlanul hozzájárul ahhoz, hogy a közegellenállási együttható 0,28-ról 0,26-ra (GTX: 0,27) csökkent.

Már elektromos terepkupéja is van a Volkswagennek 59

Másfelől viszont a laposabb tető elkerülhetetlenül csorbítja a hátsó fejteret, bár a 12 mm-es veszteség nem hangzik nagyon fájdalmasnak. Más területen pedig egyébként is kompenzál az ID.5, hiszen 549 literes csomagtartója még tágasabb is 6 literrel, mint a konvencionális testvérmodellé – legalábbis az ablakok vonaláig pakolva.

Már elektromos terepkupéja is van a Volkswagennek 60

A típus kétféle karosszériahosszban lesz elérhető, bár ez a funkcionalitást nem, csupán a dizájnt érinti: az alapmodell 4599 mm-es karosszériájával szemben az összkerékhajtású ID.5 GTX csupán 4582 mm hosszú. Összehasonlításként: az ID.4 teljes hossza 4584 mm, tengelytávja pedig ugyanúgy 2766 mm, mint az ID.5 család mindkét tagjáé.

Már elektromos terepkupéja is van a Volkswagennek 61

A Volkswagen egyelőre csak annyit közölt az ID.5 családról, hogy kizárólag a legnagyobb kapacitású akkumulátorral, három teljesítményszinten lesz elérhető – ebből kettő egészen biztosan a 204 lóerős hátsókerék-hajtású, illetve a 299 lóerős összkerékhajtású verzió lesz; utóbbit csak a GTX sportmodell kapja meg.

Már elektromos terepkupéja is van a Volkswagennek 62