A Santana volt az első Kínában gyártott Volkswagen – sőt, az első Kínában gyártott nyugati autó. Közvetve tehát ennek a szedánnak (illetve ma már ferdehátúként is kapható) köszönheti létezését és fejlődését a teljes kínai autógyártás – most mégis utód nélkül fog távozni, amint a jelenlegi széria kitölti az idejét.
A VW-SAIC vegyesvállalat évente negyedmillió szedánt, köztük VW Santanát és Škoda Rapidot gyárt, ezeknek azonban nem lesz folytatása. Hogy helyettük miket fog gyártani a cég, az ma még nem világos, de ha lehet egy tippünk, szabadidőjárműre, sőt, elektromos szabadidőjárműre gondolnánk. Az üzemben, ahol most készülnek, Volkswagen T-Cross és Polo, valamint két további belpiacos modell: a lépcsőshátú Lamando és a Tharu crossover gyártására készülnek elő.
1983 óta több mint hatmillió Santana készült Kínában, az autó a kilencvenes években valóságos státuszszimbólumnak számított arrafelé.
Egyelőre nem világos, hogy a Volkswagen más piacain is beszünteti-e a Santana gyártását és forgalmazását.