Elnöki limuzin helyett elnöki crossovert kapott a francia államfő, Emmanuel Macron. Az alapokat a DS 7 Crossback E-Tense 4×4 300 adta: a dupla villanymotoros, 300 lóerős rendszerteljesítményű, 450 Nm kombinált forgatónyomatékú, összkerékhajtású szabadidőjármű, amely 13,2 kWh kapacitású akkumulátorával akár 50 kilométert képes megtenni tisztán elektromos üzemben.

2018 januárjában ugyanennek az autónak egy másik példányát már átvehette az elnöki kabinet, a mostani modell azonban több ponton is eltér az eredetitől.

Páncélozott terepjárót kapott a francia elnök 1

Egyrészt tágasabb: 20 centimétert toldottak be a B-oszlop mögé, hogy Emmanuel Macron francia elnök megfelelő kényelemben utazhasson új elnöki limuzinjában – a hátsó lábtér 545 milliméter, azaz több mint fél méter! A hátsó üléspadot két különálló fotelre cserélték, közöttük könyöklő és dokumentumtartó található. A nyújtott tengelytávjának köszönhetően immár 479 centiméteres autó hűtőrácsába piros és kék villogókat süllyesztettek, a kerékdobokon leszerelhető zászlótartó konzolok találhatók. A jármű speciális telekommunikációs rendszert, valamint páncélozást is kapott – utóbbi részleteiről nem állnak rendelkezésre adatok.

Páncélozott terepjárót kapott a francia elnök 9

A korábbi elnöki autó specialitása volt az a hatalmas, elhúzható vászontető, amin keresztül felállva integethet Macron. Ez a funkció nyilván hiányzik a mostani, páncélozott kivitelről.