Az eredetileg idén márciusra ígért világpremier elmaradt, a munka azonban nem állt meg: állítólag egy rendelést már felvettek, és 2022 elejére le is gyártják a Chaos első példányát Athénban, Szpürosz Panopulosz műhelyében.

4,5 milliárd forintos sportkocsi Európából 1

A kétféle kivitelben, kettő- vagy háromezer lóerővel kínált autó különlegessége, hogy számos alkatrészét 3D nyomtatóval készítették el, a keréktárcsáktól kezdve a főtengelyig.

4,5 milliárd forintos sportkocsi Európából 41

A 22 főt foglalkoztató cég, a Spyros Panopoulos Automotive szupersportautók gyári alkatrész-beszállítójaként szerzett tapasztalatot az elmúlt években, a cégtulajdonos alapító elismert motorépítő az F1-től a gyorsulási versenyekig.

4,5 milliárd forintos sportkocsi Európából 42

A kompetencia tehát megvan, innen mégis nagy az ugrás az 5,5-12,4 millió euróért (2-4,5 milliárd Ft) kínált, teljesen saját fejlesztésű autóig, amely fejlesztője szerint kiérdemli, hogy ultrasportkocsiként emlegessék.

4,5 milliárd forintos sportkocsi Európából 43

Akár egy klingon űrhajó kezelőszerve is lehetne

Noha később hibrid és elektromos hajtásláncokban is gondolkodik, első körben klasszikus belső égésű motort tervezett. A 4,0 literes V10-es akár 11.000/percet forog, teljesítménye meghaladja a 2000 lóerőt, a maximális forgatónyomaték közel 1400 Nm.

4,5 milliárd forintos sportkocsi Európából 44

Ez azonban csak a belépő szint: lesz egy extrém egzotikus anyagokból készülő csúcsverzió is, amely akár 12.200/percet forog, teljesítménye 3000 lóerő fölött lesz, legnagyobb forgatónyomatéka megközelíti a 2000 Nm-t.

4,5 milliárd forintos sportkocsi Európából 45

A gyártó által kalkulált menetdinamikai adatok földönkívüliek: álló helyzetből 1,55 mp alatt gyorsul 100 km/órára, 300 km/óráig 7,1 másodpercig tart eljutni, és mire elszámoltunk hét és félig, már 400 métert is megtett az autó.

4,5 milliárd forintos sportkocsi Európából 46

A végsebesség már a gyengébbik verzió esetében is meghaladja az 500 km/órát.