Nem csak a Ferrari szokásos év végi eseménye, a Finali Mondiali miatt pezsgett a hétvégén az élet Mugellóban – ahová tavaly a Forma-1 is ellátogatott –, az olasz márka ugyanis egy autóbemutatót is megejtett a helyszínen: a 2018 óta futó Icona-sorozat egy újabb tagjáról, a Daytona SP3-ról rántották le a leplet, ami a Monza SP1-et és SP2-t követte a sorban.

Az ihletet az 1967-es daytonai 24 órás adta, melyen a Scuderia hármas győzelmet aratott a 330 P3/4, a 330 P4 és a 412 P modellekkel. Hogy a típusnak méltó emléket állítsanak, ezek karakterjegyei is visszaköszönnek a vadonatúj roadster idomaiban, de más Ferrarikat is belegyúrtak, mint például az 512 S-t, a 712 Can-Am-et és a 312 P-t.

Úgy mutatták be az új Ferrarit, hogy már egy darab sincs belőle 2

Ferrari 1-2-3-mal zárult a daytonai egynapos viadal 1967-ben.

Aerodinamikailag érte el a legnagyobb ugrást a Ferrari – állítják, hogy ebből a szempontból a Daytona SP3 lett a gyártó fennállásának leghatékonyabb modellje, ami persze a formavilág részletességén is megmutatkozik. Mindezt azonban úgy sikerült elérni, hogy aktív aerodinamikai elemeket hiába keresünk a 4,68 méter hosszú sportautón.

Mielőtt továbbgörgetnél, nézd meg videón az új Ferrarit:

a videó a hirdetés után indul

Gyorsaságát pedig kifinomultsága és precizitása mellett a középen elhelyezkedő V12-es motornak köszönheti. Szinte a maximumon, percenkénti 9250-es fordulaton pörgetve sikerül előcsalogatni belőle mind a 829 lóerőt, míg a maximális, 697 Nm-es forgatónyomatékra 7250-es fordulatszám mellett képes. Álló helyzetből 100 km/órára 2,85 másodperc alatt gyorsul, végsebessége pedig a 340 km/órát is meghaladja.

A 6496 köbcentiméteres hajtáslánc eredetileg a 812 Competizionéból származik, pontosabban annak továbbfejlesztett változatát helyezték be az új, limitált szériás darabba. Ennyire erős, elektromos rásegítés nélkül belső égésű motort korábban még nem épített a Ferrari.

Úgy mutatták be az új Ferrarit, hogy már egy darab sincs belőle 3

Úgy mutatták be az új Ferrarit, hogy már egy darab sincs belőle 13

599 darabot készít majd hátsókerék-hajtású csatalovából a Ferrari, viszont az a faramuci helyzet alakult ki, hogy már mindegyik gazdára lelt. 499-et azok a hűséges ügyfelek vásárolhattak meg, akiknek már a tulajdonukban van a Monza SP1 és/vagy SP2, a maradékért pedig Ferrari-gyűjtők jelentkezhettek. Őket még a kétmillió eurós (kb. 735 millió Ft) vételár sem tartotta vissza.