A Nürburgring északi nagy körén több mint huszonhárom másodperccel fürgébb az eleve nem alapkivitelű 718 Cayman GT4-nél a modellcsalád új alfa hímje, a Porsche 718 Cayman GT4 RS. Ehhez a bravúrhoz a régi receptet követte a modell: az a két plusz betű (amúgy a Rennsport szó rövidítése) a modellnév végén 80 extra lóerőt és 35 kilogrammal kisebb menetkész tömeget jelent.
Az előbbi érdekében a Porsche 911 GT3 szívómotorját kapta meg a GT4 RS, a teljesítmény eléri az 500 lóerőt, a legnagyobb forgatónyomaték 430 helyett 450 Nm. A 9000/percig forgó motorba a hátsó oldalablakok helyén kialakított légbeömlők segítenek megfelelő mennyiségű levegőt szállítani. A hagyományos első légbeömlők megmaradtak, de ezek mostantól csak a hűtő hőháztartását stabilizálják. A 718 GT4 RS alapkivitelű, hétfokozatú duplakuplungos váltója (a GT4 esetében ez feláras extra) kézzel is kapcsolható, akár a kormányról, akár a padlókonzoli váltókarral.
Ami a tömegcsökkentést illeti, a motorházfedél és az első kerékdobok karbon kompozitból készültek, a padlószőnyegek könnyített kivitelűek, és a hő-, illetve hangszigeteléssel is szűkmarkúan bántak a mérnökök. A hátsó ablak vékonyított üvegből készült, az ajtók belső burkolópanelje a lehető legkönnyebb, kilincs helyett szövetfül mozgatja a zármechanizmust, a csomagokat egyszerű hálók rögzítik. A GT4 RS menetkész tömege így 1415 kilóra csökkent.
A módosításoknak köszönhetően a motor minden lóerejének csupán 2,83 kilogrammot kell megmozgatnia. Így nem meglepő, hogy a GT4 RS álló helyzetből a GT4-esnél fél másodperccel fürgébben, 3,4 másodperc alatt éri el a 100 km/órát, végsebessége pedig 302 helyett 315 km/óra. Ez utóbbit hetedik fokozatban éri el az autó, tehát nincs kímélő áttétel.
Ennyi még nem lett volna persze elég. Az autó hattyúnyakas rögzítésű, alumínium konzolos fix hátsó szárnyat kapott, hasonlót, mint amit a Porsche 911 RSR GT versenyautón vagy a 911 GT3 közúti sportkocsin találunk.
A futóművet 30 mm-rel leültették a 718 Caymanhoz képest, az első kerékdobokon légbeömlőt találunk, a fenéklemez aerodinamikailag optimalizált burkolatot kapott. Nem csak hátul van diffúzor, de elöl is, méghozzá állítható. Elöl új a lökhárító alján kialakított légterelő perem. Versenypálya-beállítás esetén a GT4 RS mintegy 25%-kal több leszorítóerőt generál, mint a Cayman GT4. A futómű módosított bekötése és egyedi hangolású lengéscsillapítói, valamint lecserélt rugói és stabilizátorai feszesebb, pontosabb vezethetőséget eredményeznek.
Nem volna igazi hard core Porsche a Cayman GT4 RS, ha nem kínálnának hozzá Weissach csomagot. Ebben további súlycsökkentést kapunk (szénszálas az első csomagtérfedél, a szívócső, a hűtőlevegő-bevezetés, a külső tükörházak és a hátsó szárny), a kipufogóvégcsövek titánból készülnek, ahogy az utastéri bukócső is, míg a műszerfal speciális Race-Tex kárpitozással büszkélkedhet. Ha még vastagabb a pénztárcánk, a csomagban foglalt 20 colos alufelniket magnézium keréktárcsákra cseréltethetjük.
Ami a cikkünk elején említett nürburgringi bravúrt illeti, a 718 Cayman GT4 RS 7 perc 09,300 másodperc alatt ment körbe a 20,832 kilométeres pályán. A valamivel rövidebb, 20,6 kilométeres távon 7 perc 04,511 másodperc volt a körideje, 23,6 másodpercet verve rá a 718 Cayman GT4-re.
Az autó németországi bruttó vételára 141 338 euró.
Alább videón is megmutatjuk a Porsche középmotoros újdonságát: