A hét második felében, a szöuli autószalonon debütál az új generációs Kia Niro. Az autó műszaki tartalmáról egyelőre semmit nem árult el a gyártó, azonban a szűkszavú beharangozóban tucatnyi alkalommal említett ’fenntarthatóság’, ’ökomobilitás’ és ’természeti ihlet’ fogalmak arra engednek következtetni, hogy a Kia teljeskörűen villamosítja a Niro hajtáslánckínálatát.

Agresszív kompakt terepjárót mutat be a Kia 1

Ez merész értelmezésben tisztán elektromos hajtásláncot feltételezne, de éppúgy elképzelhető, hogy megmarad a jelenlegi hibrid / plug-in hibrid / elektromos leosztás, esetleg kiegészülve 48 voltos mild hibrid benzinmotorokkal.

Az előbbi mellett szól, hogy a Niro előfutára, a 2019-es Habaniro tanulmányautó tisztán elektromos volt, és ennek köszönhetően hatalmas tengelytávra épült.

Agresszív kompakt terepjárót mutat be a Kia 11 

Az utóbbi lehetőséget támogatja, hogy a Kia megmarad a Niro névnél, miközben új generációs, akkumulátoros elektromos típusai EV6, EV9 stb. néven kerülnek forgalomba – tisztán elektromos kompakt crossoverük tehát várhatóan EV3-ként érkezik majd.

Az utastérben digitális műszeregység, ívelt padlókonzol, valamint egészen magasra húzott ajtópaneli kezelőfelület teremt futurisztikus hangulatot. Ezek nem, a merész, bumerángszerű első és hátsó helyzetjelzők viszont a már említett Habaniro tanulmányt idézik.

Agresszív kompakt terepjárót mutat be a Kia 12