Kezdetben vala a Suzuki SX4, aztán jött a Suzuki SX4 S-Cross, most pedig maradt az S-Cross: a Suzuki türelmesen kivárva nevezte át szubkompakt szabadidőjárművét.
Az új generációs modell valójában csak egy erős facelift: az autó minden mérete milliméterre megegyezik az eddigivel (4300 x 1785 x 1580 mm, 2600 mm tengelytáv, 175 mm szabad hasmagasság), a csomagtartó ugyanúgy 430 literes, mint volt. Utóbbi bővítéssel elérhető maximális térfogata névlegesen csökkent, ám ezt inkább a mérési normák változásának a számlájára írjuk, mint tényleges kapacitáscsökkenésre.
Az autó leglátványosabb újdonsága az átrajzolt orr: a fényes fekete (zongoralakk) hűtőmaszkot krómsáv szeli ketté, ennek folytatásában több szegmensből álló LED-es fényszórókat találunk. Hátul szintén LED-esek a helyzetjelzők, a bumeráng alakú fényeket fényes díszléc köti össze.
Az integrált tetősínek közé akár panoráma napfénytetőt is kérhetünk, amely világossá teszi az alapvetően sötét tónusokból építkező belső teret.
A műszerfal háromdimenziós, domborodó kialakítást kapott, középen a megszokott hordó profilú formában, de nagyobb, 9 colos méretben található a központi kijelző, amelyen a multimédiás funkciók mellett a tolatókamera képe, illetve bizonyos járműfunkciók is megjeleníthetők. A fedélzeti rendszer támogatja az okostelefon-integrációt. Később lesznek online funkciók (okostelefonos távfelügyelet, fedélzeti wifi, és vélhetően vezeték nélküli rendszerfrissítés is).
Az S-Cross kezdetben egy hajtáslánccal: az ismert 129 lóerős, 235 Nm nyomatékú, 1,4 literes turbómotorral lesz kapható. Alapkiépítés a 48 V-os mild hibrid rendszer, amely nem csak a fékenergia visszanyerésére és a start-stop funkcióra szolgál, hanem a hajtásba is besegít. Kérhető összkerékhajtás, amely az útviszonyoktól és a vezető kedvétől függően más és más üzemmódban használható. 2022 során full hibrid hajtáslánccal bővíti a választékot a Suzuki. Ez minden bizonnyal megegyezik majd azzal a rendszerrel, amely 2022 első negyedévében debütál a Vitarában, és amelyről az alábbi linken olvashatsz.
A modern vezetőtámogató funkciók között megkapjuk az autonóm vészfékezést, a jelzőtábla-felismerést, az akár állóra fékező adaptív tempomatot. Lesz hátsó keresztirányú forgalomfelügyelet és 360 fokos panoráma kamerarendszer.
Nézd meg videón is az új Suzuki S-Cross-t!