Kezdetben vala a Suzuki SX4, aztán jött a Suzuki SX4 S-Cross, most pedig maradt az S-Cross: a Suzuki türelmesen kivárva nevezte át szubkompakt szabadidőjárművét.

Itt van minden, amit az új Suzukiról tudni lehet 1

Az új generációs modell valójában csak egy erős facelift: az autó minden mérete milliméterre megegyezik az eddigivel (4300 x 1785 x 1580 mm, 2600 mm tengelytáv, 175 mm szabad hasmagasság), a csomagtartó ugyanúgy 430 literes, mint volt. Utóbbi bővítéssel elérhető maximális térfogata névlegesen csökkent, ám ezt inkább a mérési normák változásának a számlájára írjuk, mint tényleges kapacitáscsökkenésre.

Itt van minden, amit az új Suzukiról tudni lehet 27

Az autó leglátványosabb újdonsága az átrajzolt orr: a fényes fekete (zongoralakk) hűtőmaszkot krómsáv szeli ketté, ennek folytatásában több szegmensből álló LED-es fényszórókat találunk. Hátul szintén LED-esek a helyzetjelzők, a bumeráng alakú fényeket fényes díszléc köti össze.

Az integrált tetősínek közé akár panoráma napfénytetőt is kérhetünk, amely világossá teszi az alapvetően sötét tónusokból építkező belső teret.

Itt van minden, amit az új Suzukiról tudni lehet 28

A műszerfal háromdimenziós, domborodó kialakítást kapott, középen a megszokott hordó profilú formában, de nagyobb, 9 colos méretben található a központi kijelző, amelyen a multimédiás funkciók mellett a tolatókamera képe, illetve bizonyos járműfunkciók is megjeleníthetők. A fedélzeti rendszer támogatja az okostelefon-integrációt. Később lesznek online funkciók (okostelefonos távfelügyelet, fedélzeti wifi, és vélhetően vezeték nélküli rendszerfrissítés is).

Itt van minden, amit az új Suzukiról tudni lehet 29

Az S-Cross kezdetben egy hajtáslánccal: az ismert 129 lóerős, 235 Nm nyomatékú, 1,4 literes turbómotorral lesz kapható. Alapkiépítés a 48 V-os mild hibrid rendszer, amely nem csak a fékenergia visszanyerésére és a start-stop funkcióra szolgál, hanem a hajtásba is besegít. Kérhető összkerékhajtás, amely az útviszonyoktól és a vezető kedvétől függően más és más üzemmódban használható. 2022 során full hibrid hajtáslánccal bővíti a választékot a Suzuki. Ez minden bizonnyal megegyezik majd azzal a rendszerrel, amely 2022 első negyedévében debütál a Vitarában, és amelyről az alábbi linken olvashatsz.

A modern vezetőtámogató funkciók között megkapjuk az autonóm vészfékezést, a jelzőtábla-felismerést, az akár állóra fékező adaptív tempomatot. Lesz hátsó keresztirányú forgalomfelügyelet és 360 fokos panoráma kamerarendszer.

Nézd meg videón is az új Suzuki S-Cross-t!

a videó a hirdetés után indul