Az Egyesült Államokban épp csak elérték a Lyriq elektromos szabadidőjármű fejlesztésének azt a fázisát, ahol minden fő rendszer 80%-os készültségben van, így elkezdődhetett a finomhangolás.
Kínában eközben nem lopják a napot: megkezdték a még csak félig kész modell értékesítését. Az első órában három másodpercenként adtak le előrendelést a kocsira, az érdeklődés tehát viszonylag nagynak mondható.
Más kérdés, hogy ezek a kapkodós ügyfelek sem fogják hamarabb kézhez kapni autójukat, mint bárki más: az előrendelési időszak egészen 2022 áprilisáig tart, az autókat pedig majd csak a jövő év második felében kezdik átadni.
A Cadillac Lyriq azért izgalmas, mert ez az első olyan típus, amely a General Motors összes márkáját kiszolgáló, vadonatúj, tisztán elektromos Ultium padlólemezre épül.
A Lyriq több mint 5 méter hosszú, tengelytávja megközelíti a 3,1 métert. Villanymotorból egyelőre egyet kap, ez hátul lesz, és észak-amerikai kivitelében 340 lóerőt, 440 Nm nyomatékot ad le. Az akkucsomag kapacitása meghaladja a 100 kWh-t, amivel a kínai szabvány szerinti hatótávolsága átlépi a 650 kilométert – Észak-Amerikában ugyanez az érték csak 480 kilométer.
A hatalmas akku akár 190 kW-tal tölthető, ennek során 10 perc alatt 95-120 kilométerre elegendő energiát vesz magához.
A modell megjelenése radikális: hűtőmaszkja 180 centi széles, LED-es fényforrásból összesen 736 található rajta (és ezek csak a külső fények), az utasok fölé 1,83 négyzetméteres panoráma üvegtető tárul.
Az utastérben lézergravírozású minták, finoman kidolgozott kapcsolók és az elmaradhatatlan sokszínű hangulatvilágítás tesz az utasok kedvére. A műszerfalon egy 33 colos, 9K felbontású kijelzőt találunk, ami egymilliárd szín megjelenítésére alkalmas. Az audiorendszer 19 hangszórós, az AKG szállítja; az autó természetesen fedélzeti internetet is kap, méghozzá 5G-set.