Ahogy ötven éve a BMW M1, a sportmárka fennállásának ötvenedik évfordulóján bemutatkozó BMW XM (vagy akárhogy nevezik is végül a szériaverziót) is M-exkluzív modell lesz, amelyet nem gyártanak alapkivitelben.

Nem volt még ilyen erős BMW 1

Nem csak ezért lesz nagy jelentőségű a most megelőlegezett sport-szabadidőjármű, hanem nagy teljesítményű plug-in hibrid hajtáslánca miatt is: a V8-as benzinmotorra épülő egység 750 lóerőt és 1000 Nm forgatónyomatékot állít elő. Ez lesz az első villamosított BMW M modell. A menetdinamikáról nem szól a BMW, de annyit elárultak, hogy akár 80 kilométert meg fog tudni tenni tisztán elektromos üzemben az autó.

Nem volt még ilyen erős BMW 95

A Concept XM a prémium szegmensből a luxuskategóriába lép át, és ezt mindenekelőtt extravagáns részletekkel igyekszik nyomatékosítani. Ilyenek például a szélvédőkeretben elhelyezett LED-es keresőfények; a klasszikus hűtőmaszk geometrikus, megvilágított kivitele; a motorházfedél stilizált légcserenyílása; de mindenekelőtt a BMW M1 jellegzetes megoldása előtt tisztelgő farkialakítás, amely a hátsó szélvédőoszlop tetején ismétli azt a lábazatszerű kitüremkedést, amely az ötven évvel ezelőtti kupén a szélvédőoszlop tövében fogta egységbe a kerékdobot, a hátfalat és a tetővonal levezetését.

Nem volt még ilyen erős BMW 96

Oldalnézetből az autó arányai ismerősek, idomai azonban meglepőek, mintha egy másik dimenzióban materializálódott volna újra egy sablonos BMW X modell. A szemet a kéttónusú fényezés is becsapja: a felül bronzarany, alul szürke színű felületeket fényes fekete sáv választja el egymástól, tudatosan rajzolva ki a tervezők által optimálisnak ítélt fény/árnyék megoszlást. A 23 colos kerekek fölé fekete koptatótoldatot illesztettek.

Nem volt még ilyen erős BMW 97

A hátsó szélvédőt a farra, nem pedig a farba illesztették; két felső sarkában, a már említett kitüremkedéseknél lézergravírozott márkalogó helyezkedik el. A hátsó lámpatestek egyben a kerékdobok nyomáscsökkentő légkivezető rését is megformálják, a kipufogó dupla, mint minden M-modellen, de függőleges elrendezésben, ami merőben szokatlan.

Nem volt még ilyen erős BMW 98

A belső tér láttán razziát kiáltanánk: míg az első szakaszt feszes barna bőrkárpitozás és az ismerős vezetőközpontú BMW-cockpit szögletes átirata jellemzi, a hátsó üléssor inkább tűnik fülledten buja kéjbarlangnak, mint luxusautó utaskörnyezetének.

Nem volt még ilyen erős BMW 99

Bársonyba burkolt, steppelt fotelek, hasonló textúrájú padlószőnyeg és háromdimenziós, geometrikus tetőkárpit ígér varázslatos utazási élményt; a tető hangulatvilágítása három színben aktiválható.

Nem volt még ilyen erős BMW 100