Ahogy ötven éve a BMW M1, a sportmárka fennállásának ötvenedik évfordulóján bemutatkozó BMW XM (vagy akárhogy nevezik is végül a szériaverziót) is M-exkluzív modell lesz, amelyet nem gyártanak alapkivitelben.
Nem csak ezért lesz nagy jelentőségű a most megelőlegezett sport-szabadidőjármű, hanem nagy teljesítményű plug-in hibrid hajtáslánca miatt is: a V8-as benzinmotorra épülő egység 750 lóerőt és 1000 Nm forgatónyomatékot állít elő. Ez lesz az első villamosított BMW M modell. A menetdinamikáról nem szól a BMW, de annyit elárultak, hogy akár 80 kilométert meg fog tudni tenni tisztán elektromos üzemben az autó.
A Concept XM a prémium szegmensből a luxuskategóriába lép át, és ezt mindenekelőtt extravagáns részletekkel igyekszik nyomatékosítani. Ilyenek például a szélvédőkeretben elhelyezett LED-es keresőfények; a klasszikus hűtőmaszk geometrikus, megvilágított kivitele; a motorházfedél stilizált légcserenyílása; de mindenekelőtt a BMW M1 jellegzetes megoldása előtt tisztelgő farkialakítás, amely a hátsó szélvédőoszlop tetején ismétli azt a lábazatszerű kitüremkedést, amely az ötven évvel ezelőtti kupén a szélvédőoszlop tövében fogta egységbe a kerékdobot, a hátfalat és a tetővonal levezetését.
Oldalnézetből az autó arányai ismerősek, idomai azonban meglepőek, mintha egy másik dimenzióban materializálódott volna újra egy sablonos BMW X modell. A szemet a kéttónusú fényezés is becsapja: a felül bronzarany, alul szürke színű felületeket fényes fekete sáv választja el egymástól, tudatosan rajzolva ki a tervezők által optimálisnak ítélt fény/árnyék megoszlást. A 23 colos kerekek fölé fekete koptatótoldatot illesztettek.
A hátsó szélvédőt a farra, nem pedig a farba illesztették; két felső sarkában, a már említett kitüremkedéseknél lézergravírozott márkalogó helyezkedik el. A hátsó lámpatestek egyben a kerékdobok nyomáscsökkentő légkivezető rését is megformálják, a kipufogó dupla, mint minden M-modellen, de függőleges elrendezésben, ami merőben szokatlan.
A belső tér láttán razziát kiáltanánk: míg az első szakaszt feszes barna bőrkárpitozás és az ismerős vezetőközpontú BMW-cockpit szögletes átirata jellemzi, a hátsó üléssor inkább tűnik fülledten buja kéjbarlangnak, mint luxusautó utaskörnyezetének.
Bársonyba burkolt, steppelt fotelek, hasonló textúrájú padlószőnyeg és háromdimenziós, geometrikus tetőkárpit ígér varázslatos utazási élményt; a tető hangulatvilágítása három színben aktiválható.