Kipróbálhatta a Vezess is a Toyota legújabb élményautóját, a GR86-ot, de minden jel arra utal, hogy már nem élvezhetjük sokáig Európában. A japán márka európai kirendeltségének alelnöke ugyanis elárulta, hogy a kontinens szigorodó biztonsági előírásai mattot adtak a modellnek.
Ahogyan arról korábban beszámoltunk, Európában legkorábban 2022 tavaszán lesz majd elérhető a GR86, de értékesítése csak két évig fog tartani. Azzal indokolják a lépést, hogy jelentős változtatás nélkül nem felelne meg az új direktívának, de már az is eldőlt, hogy utódja sem lesz a típusnak.
„Úgy éreztük, ez az autó annyira jó és annyira szükséges is a Toyota európai imázsának, hogy van egy kicsi, de szenvedélyes vásárlói körünk, mely pont olyan járműveket keres, mint a GR86” – mondta Tom Fux az Autocarnak. „Végül úgy döntöttünk, hogy fontos megtartanunk, de le is kell majd állítanunk, mert nem fog megfelelni a követelményeknek.”
Fux kijelentette, hogy a GR86 egy tiszta, teljesítményre és szórakozásra összpontosító sportautó, „az utolsó a maga nemében”, arra is tekintettel, hogy a jövőben, az elektromobilitás korszakában már másképp fognak kinézni a járművek, azok fejlesztését is új alapokra helyezik.
Elődjét, a GT 86-ot kilenc évig kínálták Európában, míg a GR86 a közelmúltban esett át egy minimális névváltoztatáson, a keresőoptimalizálást és ezzel együtt a marketinget szem előtt tartva, hogy a potenciális vevőkör könnyebben rábukkanjon az interneten.
A GR86-ot idén áprilisban leplezte le a Toyota, a Subaruval közösen kifejlesztett, 2,4 literes, négyhengeres szívó boxermotorral, mely 231 lóerős teljesítményt és 250 Nm-es maximális forgatónyomatékot présel ki belőle. Álló helyzetből 100 km/órára elődjénél több mint egy másodperccel gyorsabban, 6,3 szekundum alatt gyorsul.
Zölden is izgalmas motorsport?
Azt is megerősítette Fux, hogy a Gazoo Racing teljesítményrészleget a jövőben nem kívánják leállítani – már csak azért sem, mert a Toyota bődületes összegeket forgatott bele az elmúlt években –, még abban az esetben sem, az autók karbonsemlegessé válnak. „Egyértelmű példa erre a mai két csúcssportautónk, a WEC- és a WRC-modellünk. Mindkettő hibrid lesz a következő évtől, és mindkettő zöld üzemanyag hajtja majd” – mondta.
Hangsúlyozta továbbá a jövő kapcsán, hogy folytatják az alternatív hajtásokhoz, technológiákhoz kapcsolódó munkát, a GR Yarisban épp egy hidrogénüzemű motort tesztelnek, így vizsgálva azt, hogyan tarthatják meg a márka és a motorsport izgalmát.