Úgy tűnik, bejött a Radical receptje: az extrém sportautókra szakosodott brit manufaktúra negyed évszázados fennállásának legjobb évét zárja 2021-ben. Ebben komoly szerepet játszott a cég két pályaversenyautója: a vadonatúj SR10 és az SR3 XX, ezért 2022-re mindkettőt átdolgozzák.

Nem brutálisabbak: finomabbak lettek a Radicalok 1

Mindkét modell legfontosabb újdonsága az opcióként megrendelhető halo, azaz az FIA előírásainak megfelelő, térbeli bukókeret, amely önmagában teljes körű védelmet nyújt a vezető fejének borulás esetén. Normál esetben ezeket a típusokat szimpla bukókerettel kínálják, amely extrém bukásnál nem garantálja a vezető biztonságát.

Nem brutálisabbak: finomabbak lettek a Radicalok 27

Szintén új a megemelt kormánymű, ami jobb kilátást és kedvezőbb ergonómiát eredményez, valamint a tágasabb, kényelmesebb vezetőülés (igaz, ennek csak az egyszemélyes kivitelben jut hely.) Opcióként szervokormányt is kérhetnek mostantól az ügyfelek. A futómű módosításai elsősorban a könnyebb, gyorsabb, pontosabb hangolhatóságot szolgálják.

Nem brutálisabbak: finomabbak lettek a Radicalok 28

A fenti változtatások mindkét típust érintik, ahogy a külön rendelhető, digitális másodlagos kijelző is (az elsődleges műszeregység a kormánykeréken kap helyet.) A kiegészítő monitor a fedélzeti kamera és a telemetria adatait jeleníti meg, így elsősorban az edzésben, pilótaképzésben jut szerephez.

Nem brutálisabbak: finomabbak lettek a Radicalok 29

Csak az SR10 kap ezzel szemben nagyobb fékeket, amely módosított fékbetéteivel és feljavított hűtésével nagy terhelésnél is tartósan egyenletes fékhatást biztosít. Szintén az SR10 részesül a 2,3 literes Ford turbómotort érintő fejlesztésekből. A 431 lóerős motor legfelső fokozatban 289 km/óránál forog le, álló helyzetből 2,4 mp alatt lövi 96 km/órára az autót. Ehhez képes ma született bárány az SR3, amelynek motorja 229 lóerős, végsebessége 237 km/óra.

Nem brutálisabbak: finomabbak lettek a Radicalok 30