A SEAT a galíciai autóipari technológiai központtal (Centro Tecnolóxico de Automoción de Galicia) együttműködésben fejleszti önjáró mobilitási eszközét, amely egyelőre egy Leon bőrébe bújt.
A kísérleti jármű környezetét öt lézeres radarral (lidar), öt radarral, hat kamerával és tizenkét ultrahangos szenzorral figyeli a technológia, a beérkező jeleket nyolc nagy teljesítményű számítógép dolgozza fel, és teszi lehetővé a 360 fokos észlelést a robotpilóta számára. A jármű az ezredmásodpercenként frissülő jelekből képes pontosan meghatározni a helyzetét, megállapítani a körülötte lévő akadályok helyzetét, és eldönteni, hogy mit tegyen, milyen irányba forduljon, gyorsítson vagy lassítson.
A kísérleti jármű három szinten képes működni: az egyik a sofőr, amikor lassú forgalomban halad önállóan, a másik az automatizált parkolószolgálat, a harmadik pedig ennek a fordítottja, amikor a gépkocsi hívásunkra odajön hozzánk.
A prototípust egyelőre a SEAT gyár területén, illetve egy lezárt városi tesztkörön próbálgatják. A Diana már most alkalmas a 3. szintű autonóm közlekedésre: ebben a jármű saját maga határozza meg az irányát és a sebességét, észlelve környezetének változásait. A vezetőnek nem kell beavatkoznia a folyamatba, kivéve, ha veszélyhelyzet merül fel.