Claudio Zampolli, a Lamborghini tesztpilótája és fejlesztőmérnöke az 1980-as évek elején átköltözött az USA-ba, ahol egzotikus sportautók szerelőjeként vált igen keresetté. Miután nevet szerzett magának a megfelelő körökben, nekilátott, hogy megvalósítsa élete álmát: saját szupersportkocsit tervezzen és építsen. A tudást maga hozta, a pénzt pedig a szintén olasz Giorgio Moroder zeneszerző és zenei producer, akit elsősorban a szintetizátor alapú, elektronikus zenei műfajok ősatyjaként ismer a világ.
A két talján művész felkért egy harmadikat: Marcelo Gandinit, aki számos olasz autólegenda formatervét álmodta meg, a Lamborghini Countach-tól a Lancia Stratosig. Ő rajzolta meg a Cizeta-Moroder névre keresztelt sportkocsit, amelybe egy egészen különleges motort: egy saját tervezésű, hatliteres, 16 hengeres V-motort szántak, keresztben beépítve.
A projekt persze nem úgy haladt, ahogy remélték, és a szponzor belefáradt a rengeteg késlekedésbe. Az első prototípus elkészülte után kiszállt a közös vállalkozásból, és nem csupán jól hangzó nevét vitte magával, de az autót is, amely azt viselte.
Claudio Zampolli később két etapban összesen tíz autót épített még, ám ezek már csak Cizeta V16T néven ismertek – a Cizeta-Moroder V16T egyetlen példánya a zeneszerző garázsában állt egészen a közelmúltig, amikor úgy döntött, megválik tőle.
A prototípus számos részletében eltér a későbbi szériamodellektől – teljesen egyedi például a belső tere. Egy sor műszaki fejlesztés is megelőzte a szériagyártást, hiszen a 001-es alvázszámú autót eredetileg nem szánták közúti forgalomba, egy hozzáértő restaurátor azonban orvosolta ezeket a hiányosságokat – például hőpajzsot szerelt a motor és az üzemanyagtartály közé, ami, ha belegondolunk, nem rossz ötlet.
A harmincéves autó tehát most teljesen üzemképesen, közúti forgalomra alkalmasan várja új gazdáját – hogy Moroder miért válik meg tőle, azt az árverést szervező aukciós ház nem árulta el. Az autó január végén kerül kalapács alá, a kikiáltási ár egyelőre nem publikus.
A Cizeta-Moroder V16T teljesítménye mai mércével is elismerésre méltó. A hatliteres motor legnagyobb teljesítménye 560 lóerő, maximális forgatónyomatéka 540 Nm. Az autó 4,4 mp alatt gyorsul 100 km/órára, végsebessége 328 km/óra.