A koronavírus-járvány megjelenése óta leginkább olyan fejleményekről lehetett hallani az autóiparban, hogy elbocsátják munkavállalóik egy részét, vagy csökkentett óraszámban foglalkoztatják őket – ha nem a korlátozások gazdasági hatásai, akkor a már sokat emlegetett chiphiány miatt.
A BMW-nél viszont ennek a fordítottja következhet be, melynek müncheni központjában 2022 első negyedévében bevezethetik a szombati munkanapot is – írja a WirtschaftsWoche értesülései alapján az Electrive.
A német lap belső körökből származó információi szerint ennek hátterében az áll, hogy óriási a kereslet az új i4-es iránt.
Jelenleg kilenc hónapot kell várni átlagosan az elektromos szedánra, de rövidesen egy évre is nőhet a várakozási idő.
További műszakok bevezetésére a BMW szerint gyártási rendszerének nagyfokú rugalmassága révén adódik lehetőség. „Ezért abban a helyzetben vagyunk, hogy tudjuk bővíteni a mennyiséget, például további műszakok hozzáadásával, így kielégíthetjük az örvendetesen nagy keresletet” – magyarázta a cég, mely a következő évi vállalását még nem véglegesítette, így erről nem is közölt egyelőre részleteket.
Alig több mint egy héttel ezelőtt még arról számolt be a bajor márka, hogy az első i4-eseket már átadta tulajdonosainak. A típust október vége óta gyártják Münchenben, ez az első teljesen elektromos hajtású modell, amit az ottani üzemben raknak össze.
2022-ben már mindegyik németországi üzemében gyártana villanyautókat a BMW, míg 2023-ra az a gyártó célja, hogy a piacilag érdekelt területek 90%-ára kiterjessze ezen szándékát. Ennél is nagyobb célt tűzött ki 2030-ra: mégpedig azt, hogy a globális értékesítésben a járművek fele már teljesen elektromos legyen.
Az akár 500 lóerőt is meghaladó teljesítménnyel és közel 600 kilométeres hatótávolsággal felvértezett sportlimuzin technikai jellemzőiről itt írtunk részletesen. Hamvas Tamás kollégánk már ki is próbálhatta a BMW új zászlóshajóját, ha pedig nem csak az írott tesztre vagy kíváncsi, az alábbi videót ajánljuk minden olvasónk figyelmébe: