Rohamosan nőtt az elmúlt két évben az autólopások száma Angliában és Walesben, miközben egyre több módszerrel próbálják meg felvenni a harcot a tolvajokkal. Erre az időszakra több mint 89 400 esetet jegyeznek, és ezekből már a modern, kulcs nélküli nyitórendszerek is jócskán kivették a részüket. Különösen emlékezetes volt, amikor három tolvajt azután tartóztattak le, hogy egy játékkonzolra hasonlító eszközzel kötöttek el egy Mitsubishi Outlandert.

Az ilyenhez hasonló kellemetlen helyzetekben a Volvo és a Vodafone közös fejlesztése kínálhat megoldást: ennek lényege, hogy az autó tulajdonosa magánál tart egy kártyát, és ha enélkül vezetik az autót, azt a Vodafone Automotive rendszere észleli – írja a Carscoops. Ezt követően egy operátor kapcsolatba lép a helyi hatóságokkal, és percről percre tájékoztathatja őket az autó aktuális helyzetéről.

24 órás ügyeleti rendben, a hét minden napján tízméteres pontossággal határozható meg az autó pozíciója, és nemcsak Nagy-Britanniában, hanem már Európa nagy részén is. Ezt a funkciót lehet inaktiválni, ha nincs az autó a tulajdonosa közelében, hanem például egy garázsban parkol vele.

Ez a módszer más gyártók törekvéseivel szemben abban más, hogy nem a megelőzésre, hanem a megoldásra összpontosít, ha esetleg bekövetkezett volna a baj. Hasonlón dolgozik egyébként a Mercedes és az IBM is:

Ami pedig a Volvo és a Vodafone kártyás megoldását illeti, 595 fontba, azaz körülbelül 255 ezer forintba kerül. Ez magába foglalja a beszerelést, az áfát, valamint egy hároméves előfizetést. Ha abból indulunk ki, hogy a Vezess által legutóbb tesztelt Volvóért, az XC40-ért alsó hangon is elkérnek közel 17,5 millió forintot, nem is nagy összeg.