A Honda észak-amerikai kutatóintézete olyan rendszert fejlesztett ki, amely közösségi célra hasznosítja a modern személyautókba amúgy is egyre nagyobb százalékban beépített elülső kamerát.

A most útjára indított kísérleti projektben részt vevő tesztjárművek műholdas helymeghatározást, valamint a kamerát és egyéb szenzorokat alkalmazva gyűjtenek menet közben adatokat az útfelületről. A következő lépés az lesz, hogy az autók az így megszerzett információkat megosztják egymással – pontosabban anonimizált formában feltöltik azokat egy központi adatbázisba. Az egyes járművek vezetőtámogató rendszerei innen férhetnek hozzá az információkhoz, szükség esetén módosítva saját észlelési tartományukat, vagy figyelmeztetve a vezetőt a hiányzó vagy halvány felfestésre.

a videó a hirdetés után indul

A rendszer négy fokozatban minősíti a felfestéseket, külön jelölve a hiányzó, illetve a rossz minőségű jelzéseket. Mivel a járművek álló- és mozgókép rögzítésére is alkalmasak, illetve az így begyűjtött adatokat GPS-koordinátákkal látják el, azok az útkarbantartó szolgálat számára is rendkívül hasznosak lehetnek, hiszen gyakorlatilag azonnal értesülhetnek a hiányzó vagy leromlott állapotú felfestésekről.

Ehhez persze megállapodásra van szükség az autógyártó és az útfelügyelet között, ez azonban már nem a mérnökök dolga.