Mindannyian emlékszünk az Audi Sport quattro S1 versenyautóra, különösen annak 1985-ös S1 E2 verziójára. A kocsi hivatalosan 480, a valóságban inkább 500 lóerős volt, később pedig, B-csoportos raliautóvá vadítva, elérte a 600 lóerőt is. Ehhez alig több mint egy tonnát nyomott, ami elég is volt Walter Röhrlnek ahhoz, hogy 1987-ben megnyerje vele a Pikes Peak-i hegyi felfutó versenyt.

Ennek az elképesztő autónak a stílusát – és remélhetőleg a tudását is – ültették most át abba az Audi S1 Hoonitron versenyautóba, amelyet az amerikai Ken Block driftmágus számára épített a gyár. A technikai részleteket egyelőre szűken méri a cég: annyit elárultak, hogy a szénszálas vázra épülő, FIA-homológ versenyautóban két villanymotor dolgozik, és mindkét tengelye hajtott lesz.

Elektronokkal szántja fel a betont Ken Block 1

Az autót mindössze négy hét alatt, rohamtempóban fejlesztették, és ugyanott készítették el, ahol az Audi RS e-tron GT készül. Ken Block már ki is próbálhatta, és lenyűgözték a villanymotorokban, az elektromos hajtásban rejlő lehetőségek. A mester új programot állít össze az elektromos driftautóhoz, a videót a szokásos Gymkhana helyett ezúttal Elektrikhana néven adják ki.

Elektronokkal szántja fel a betont Ken Block 2