Jövőre krisztusi korba lép a Mazda MX-5, és ennek alkalmából három új modellváltozattal, valamint egy fontos futóműfejlesztéssel rukkol elő a cég.

Még sportosabb lesz a Mazda MX-5 1

Tudvalevő, hogy az MX-5 alapkivitelében elképesztően könnyű: alapverziójának menetkész tömege nem éri el az egy tonnát! Nevében erre utal a 990S verzió, amelyet kovácsolt könnyűfém keréktárcsákkal szereltek fel, összesen 3,2 kilogrammal csökkentve a rugózatlan tömeget.

Még sportosabb lesz a Mazda MX-5 55

A még könnyebb kivitelhez speciális motor- és futóműhangolás társul, illetve nagy Brembo fékeket szereltek az autóra. Utóbbiak fekete féknyergét elöl kék felirat díszíti, ugyanez a kék a műszerfalon, illetve a külön rendelhető, egyedi padlószőnyegeken is visszaköszön.

Még sportosabb lesz a Mazda MX-5 77

Sem a Navy Top (roadster), sem a VS Terracotta Selection (RF) limitált széria nem hoz ilyen műszaki változásokat, csupán igényesebb belső színvilágot: az előbbi fekete bőr belsővel kombinálja a sötétkék vászontetőt, az utóbbi agyagbarna színű bőrkárpitozással, illetve műszerfallal teszi hangulatosabbá az utazást.

Még sportosabb lesz a Mazda MX-5 105

Ezeknél jóval fontosabb az új kinematikus karosszériaszabályozó (KPC) rendszer, amely nagy sebességű manőverezésnél mérsékli a karosszéria kimozdulását, ezzel pontosabbá, kezesebbé téve az autó viselkedését. Hátul az ívbelső kereket finoman megfékezve megakadályozza annak elkönnyülését, felemelkedését, ezzel elejét véve az oldaldőlésnek, illetve javítva az úttartást és az erőátvitelt.

Még sportosabb lesz a Mazda MX-5 111

KPC-vel és anélkül