A Leaf elektromos hajtásláncát építették be a Nissan Bluebird 1986-ban gyártott példányába. A Nissan Newbird, ahogy a projektet viccesen elnevezték, alapvető módosításokon esett át.

Gyári elektro-restomod a Nissantól 1

Nem volt elég kiszerelni az eredeti hajtásláncot, és beépíteni az újat, valamint annak két részre bontott, összesen 40 kWh kapacitású akkumulátorát (a cellák fele a motortérbe, a második fele a csomagtartóba került).

A mérnökök a kormányművet, a fékeket és a fűtést is átdolgozták, hiszen mindent elektromos rendszerűre kellett cserélni. Az akkumulátorok extra tömege miatt egyedi futóművet kapott az autó.

Gyári elektro-restomod a Nissantól 39

A motorházfedélen az eredeti Nissan embléma díszeleg, ám LED háttérvilágítással látták el, amely szerencsére csak az autó álló helyzetében világít.

A töltő csatlakozót az eredeti üzemanyagtöltő nyílás helyére szerelték be. A fedélzeti töltő 6,6 kWh-os, a töltöttségi szintet zseniális módon az eredeti műszerfal üzemanyagszint-mérője jelzi ki.

a videó a hirdetés után indul

Az autó a gyári számítások szerint akár 210 kilométert képes megtenni egy feltöltéssel, álló helyzetből nem egészen 15 másodperc alatt gyorsul 100 km/órára.

A Nissan Newbird látványos fényezése a nyolcvanas évek jellemző grafikáiból merített, kombinálva azt a XXI. századi ízléssel.

Gyári elektro-restomod a Nissantól 40