A Leaf elektromos hajtásláncát építették be a Nissan Bluebird 1986-ban gyártott példányába. A Nissan Newbird, ahogy a projektet viccesen elnevezték, alapvető módosításokon esett át.
Nem volt elég kiszerelni az eredeti hajtásláncot, és beépíteni az újat, valamint annak két részre bontott, összesen 40 kWh kapacitású akkumulátorát (a cellák fele a motortérbe, a második fele a csomagtartóba került).
A mérnökök a kormányművet, a fékeket és a fűtést is átdolgozták, hiszen mindent elektromos rendszerűre kellett cserélni. Az akkumulátorok extra tömege miatt egyedi futóművet kapott az autó.
A motorházfedélen az eredeti Nissan embléma díszeleg, ám LED háttérvilágítással látták el, amely szerencsére csak az autó álló helyzetében világít.
A töltő csatlakozót az eredeti üzemanyagtöltő nyílás helyére szerelték be. A fedélzeti töltő 6,6 kWh-os, a töltöttségi szintet zseniális módon az eredeti műszerfal üzemanyagszint-mérője jelzi ki.
Az autó a gyári számítások szerint akár 210 kilométert képes megtenni egy feltöltéssel, álló helyzetből nem egészen 15 másodperc alatt gyorsul 100 km/órára.
A Nissan Newbird látványos fényezése a nyolcvanas évek jellemző grafikáiból merített, kombinálva azt a XXI. századi ízléssel.