Stefan Hartung az új év elején veszi át a Bosch járműipari alkatrész- és berendezésgyártó vállalat vezérigazgatói posztját Volkmar Dennertől. A Focus magazinnak adott nyilatkozatában a leendő vezérigazgató annak a meggyőződésének adott hangot, hogy a félvezető-áramkörökből az ellátási hiány az elkövetkező évre is át fog húzódni.

Tisztázzuk, a chipkrízisnek még messze nincs vége

– fogalmazott. „Mindannyian a német iparban erősen rá vagyunk szorulva az ellátási fennakadások elhárítására. Minden egyes hiányzó áramkör azt jelenti, hogy egy egész járműelektronikai egység nem készülhet el, tehát maga az autó sem. Ez a probléma rengeteg energiánkat fogja 2022-ben felemészteni” – mondta a lapnak adott interjúban.

Az áramkörök hiánya az új német kormánykoalíciót is megakadályozhatja kitűzött céljainak elérésében, például abban, hogy 2030-ra 15 millió teljesen elektromos autó róhassa a német utakat. Hartung szerint „ezt lehetetlen lesz megoldani a nemzetközi beszállítói láncokat terhelő problémák elhárítása nélkül. És ez nem csak a járműiparra vonatkozik.”