1962 óta létezik a világon a Mazda Carol, amiből a japán gyártó már a nyolcadik generációs változattal állt elő. Ez számít a Mazda első városi kisautójának, pedig több mint 40 éve a Suzuki gyártja, ami most sincs másképp. Éppen ezért mikroszkóppal kell keresni a különbségeket az Altóhoz viszonyítva, melyet a Suzuki szűk két hónapja mutatott be hazai piacán.

Suzuki-hasonmást mutatott be a Mazda 1
Suzuki-hasonmást mutatott be a Mazda 2

Természetesen az embléma más, ahogyan a Mazda az elülső krómozott díszítőelemet is elengedte. A parkolás nem jelenthet különösebb kihívást vele, hiszen csak 3,39 méter hosszú és 1,48 méter széles a karosszériája.

Háromféle felszereltséggel kínálja az új Carolt a Mazda: ezek a GL, a Hybrid GS és a Hybrid GX. Közülük csak az első benzinmotoros, a 48 lóerős, háromhengeres hajtáslánctól nem is kell elszabaduló ménesekre számítani, viszont lehet választani első- és összkerékhajtásból. A hibridváltozatok külön, 2,5 lóerős indítógenerátort és lítiumion-akkumulátort kapnak, így fogyasztásuk igen kedvező, 100 km-enként mindössze 3,61 liter.

A négyüléses beltérben szinte el lehet veszni a tárolórekeszekben, annyi van belőlük. A biztonságra többféleképpen fókuszálnak, hiszen nemcsak hat légszák fokozza, hanem különböző vezetéssegítő rendszerek is, mint például a kétkamerás féktámogatás, a sávelhagyásra figyelmeztető rendszer, a távolsági fényszóró asszisztens és a tolatásnál üzembe lépő féktámasztás.

Az első kardinális és talán legszembetűnőbb különbség, hogy a Carol nem vette át az Alto 7 hüvelykes információs és szórakoztató rendszerét, helyette további műanyagburkolatok kapnak helyet a műszerfalon. „Cserébe” viszont automata klímaberendezés is elérhető, illetve LED-fényszórókkal és 14 colos könnyűfémfelnikkel is megrendelhetik a japánok.

Suzuki-hasonmást mutatott be a Mazda 3

Ára nagyjából 1-1,3 millió japán jen, ami forintosítva 2,8-3,7 milliónak felel meg – hasonló áron mozognak a Suzuki Altók is. A Mazda-féle új kei autók szállítását a jövő hónap közepén kezdik el.