Ha belső égésű motorral szerelt Peugeot Traveller, Citroën SpaceTourer vagy Opel Zafira Life, illetve Peugeot Rifter, Citroën Berlingo vagy Opel Combo Life volt a szíved vágya – vagy inkább úgy gondoltad, ezek a járművek kivételes ár/érték arányt kínálnak hatalmas belső terükkel, ezért jó vételnek ígérkeztek –, rossz hírünk van. Januártól mindkét típus (mert hiszen egymás klónjairól van szó) kizárólag elektromos hajtáslánccal kapható; az érintett márkák hazai weboldalain már csak ez utóbbiak szerepelnek.
A gyártók nem mondták ki, de a döntés hátterében egyértelműen az a szándék van, hogy csökkentsék személyjárműflottájuk átlagos CO2-kibocsátását.
Érdekes, hogy a Toyota még nem jelentett be hasonló korlátozásokat a Proace Verso / Proace City Verso modellpárosra. Ennek lehetne az az oka, hogy a Toyota széles körű hibridportfóliója, illetve azok jelentős márkán belüli részesedése nem teszi szükségessé az emissziókorlátozást. A valóságban azonban a Toyota előnye nem olyan hatalmas a Stellantis márkái előtt: az alábbi grafikon a JATO által 2021 nyarán rögzített CO2-kibocsátási információkat tartalmaz, és ebből jól látható, hogy mind a négy márka a legjobbak közé tartozik ezen a téren.