Több évtizedes motorsport-tapasztalat birtokában van a Mitsubishi Motors versenyprogramja, a Ralliart. Ezt kár volna veszni hagyni, függetlenül attól, hogy lesz-e még gyári ralicsapata a márkának vagy sem.
A jelek szerint ezt a Mitsubishi is így gondolja, mert most bemutatták (illetve a Tokiói Autószalonon fogják bemutatni) a Vision Ralliart Concept tanulmányautót, amely a megszokott formátumot új technikával kombinálja.
Az új generációs Mitsubishi Outlander crossoverből kialakított koncepciójármű hajtásláncának pontos részleteiről nincsenek információk, de a szűkszavú tájékoztatásból kiderül, hogy részben vagy teljesen elektromos rendszerről van szó – praktikusan alighanem azt a plug-in hibrid hajtást fejlesztették tovább, ami a frissen bemutatott szériamodellben is dolgozik.
Ennek részleteiről csak annyit mondanak, hogy erősebb villanymotort és nagyobb kapacitású akkumulátort építettek be, az összkerékhajtás vezérlését pedig tökéletesítették.
Hogy nehogy tényleges versenyautónak nézzük a tanulmányt, arról a 22 colos keréktárcsák gondoskodnak; ezek öblében hatdugattyús féknyergek emésztik fel a mozgási energiát – feltételezzük, hogy emellett nagy hatásfokú regeneratív fékrendszerrel is rendelkezik a jármű.
Ami a megjelenést illeti, széles első és hátsó kerékívek, zárható hűtőmaszk és impozáns hátsó diffúzor teremt harcias kiállást.
A gyári tájékoztatás szerint az autó megmarad tanulmánynak, ám az ügyfelektől kapott visszajelzéseket hasznosítani fogják a szériagyártásban.