Évnyitó sajtótájékoztatóján fontos dolgokról beszélt Luca de Meo, a Renault vezérigazgatója. Elárulta, hogy viszonylag jó érzései vannak a 2022-es évvel kapcsolatban, de az első félévben még éreztetni fogja a hatását a globális és általános chiphiány.
A vállalat olyannyira magabiztos, hogy reményei szerint hamarosan teljesen visszafizetheti azt a hárommilliárd eurós hitelt, amelyet a főrészvényes francia állam garanciavállalásával vett fel, hogy finanszírozza a cég újrastrukturálását.
Ennek az átszervezésnek a legvégső célja az elektromos átállás, amely a Renault korábbi terveivel ellentétben nem 90, hanem 100 százalékos lesz: Luca de Meo elárulta, hogy 2030-tól kizárólag helyi emisszió nélkül használható járműveket gyártanak.
A Renault régi szereplője az elektromobilitásnak. Rendszeresen mutat be meglehetősen fantáziadús elektromos tanulmányautókat, a szériagyártású Zoe elektromos kisautó idén tíz éve van a piacon, a cég tavaly leplezte le a vadonatúj, tisztán elektromos Mégane-t, és hamarosan jön a legendás R5 reinkarnációja, egyfajta retro-divat-villanyautó.
Egyelőre nem világos, hogy a szintén mostanában előtérbe helyezett hidrogén üzemanyagcellás technológiának milyen szerepet szánnak ebben a stratégiában.