A Dakar-rali a világ legnehezebbnek tartott tereprali-versenye, melyen már az elismerésre méltó, ha valaki célba ér. Idén két magyar és két határon túli, de magyar kötődésű versenyző vívott a szaúd-arábiai sivatag elemeivel közel két héten át.

Darázsi Zsolt a Pierre Calmon, Palco Lubomir francia-szlovák navigátor-szerelő párossal kiegészülve, míg Szalai Norbert a Charly Rodriguez-O-Malley, Patrice Daviton spanyol-francia duóval közösen indult az idei kiíráson egy-egy kamionnal.

Vége a Dakar-ralinak, így zártak a magyarok 2

Kettejük közül összetettben Darázsi állt jobban az 546-os rajtszámú MAN kamion volánja mögött. A 12 szakaszos rali 11. szakasza után összetettben a 46. helyen állt, míg a Szalai vezette 544-es rajtszámú Mercedes az 50. helyen tartózkodott. A zárónapon a hivatalos időmérés szerint mindketten feladták a küzdelmet, azonban lehetséges, hogy ebben a szervezők keze van, ugyanis csak ezen a napon 20 kamion adta fel a versenyt.

Vége a Dakar-ralinak, így zártak a magyarok 3

Darázsiék legsikeresebb szakasza a nyolcadik volt, ekkor 30. helyen végzett az alakulatuk, míg Szalaiéknak a 10. szakasz alakult a legjobban, ekkor a 38. helyen végeztek.

A motorosoknál a szerb színekben induló Saghmeister Gábor, illetve az erdélyi Gyenes Emánuel (a nyitóképen) talán a legkeményebbnek mondható dakaros kategóriában vetélkedtek. Az Original by Motul lényege, hogy magukon kívül másra nem számíthatnak: egy egységes szervizládában van minden felszerelésük, melyet a szervizkamion visz a pihenőhelyek között. Célba érkezés után a ládában található eszközök segítségével bütykölgethetik, javítgathatták motorjaikat, jelen esetben két KTM-et.

Vége a Dakar-ralinak, így zártak a magyarok 4

A ralit mindketten befejezték: Gyenes az előkelő 40. helyen zárt, Saghmeister pedig az ötödik X-en túl, 11. Dakarján a 106. helyen végzett összetettben. Legjobb szakaszeredményük egy 37. hely (Gyenes, 7. szakasz) és egy 101. hely (Saghmeister, 5. szakasz).