Új szuperautót mutatott be egy kisebb brit sportautógyártó, a Noble: a múlt héten az M500-ról rántották le a leplet, ami ugyan 270 lóerővel gyengébb egy Ferrari 296 GTB-nél, de a koncepció formájában már 2018-ban bemutatott szuperautó több szempontból is változást hozott.

Alapját a 2011-ben megjelent, de azóta megszűnt M600 adja, ám a költségcsökkentést is szem előtt tartva ezúttal szénszál helyett már üvegszálból készült a karosszéria. Méreteiben ugyancsak elődjére hajaz: a két autó hossza megegyező, szélességben is mindössze pár milliméter az eltérés az M500 javára.

Kivágták a V8-ast a brit szuperautóból, de így is erős 1

A legnagyobb különbség azonban szabad szemmel nem látható, mivel a motorháztető alatt keresendő. Amíg az M600-at még V8-as Volvo-motor hajtotta, az M500-ast egy hathengeres, 557 lóerős Ford-hajtás mozgatja, mely elődjéhez hasonlóan ikerturbós – így akár a Ford GT olcsóbb változataként is tekinthetnénk a Noble új autójára.

Ereje egy hatfokozatú, kapuzott elrendezésű manuális váltón keresztül jut el a hátsó kerekekig. Ha minden klappol, és elég gyorsan is tud váltani a sofőr, álló helyzetből 96 km/órára (60 mérföld/óra) körülbelül 3,5 másodperc alatt gyorsul az M500. Egyetemben az M600-assal, itt is megjelenik a passzív lengéscsillapítokkal ellátott dupla lengőkaros felfüggesztés. Blokkolásgátlót és légzsákokat hiába keresünk benne, de a hidraulikus szervokormány és a kipörgésgátló legalább valamennyire megkönnyíti a vezető dolgát.

Kivágták a V8-ast a brit szuperautóból, de így is erős 2

Mint az a szuperautók esetében megszokottnak mondható, az utastérre egyáltalán nem jellemző a flancolás. Teljesen egyszerű formájú, Alcantara borítású műszerfalból, két kagylóülésből, illetve három képernyőből áll az egész – utóbbiak közül kettő a középkonzolban kap helyet, a harmadik pedig a műszercsoportot alkotja.

Meglehetősen foghíjasak tehát a részletek az M500 körül, a pontos ára sem ismert egyelőre. A cég csupán annyit árult el az Autocarnak, hogy nagyjából 150 ezer fontért fogják értékesíteni, átszámítva közel 65 millió forintért.

Kivágták a V8-ast a brit szuperautóból, de így is erős 3