Ötajtós kivitelben nem értékesítik a Suzuki Jimny jelenlegi változatát, ezt a rést a japán Nihon Automotive College hallgatói is felfedezték, ötletüket pedig a tettek mezejére vitték. Az ötajtós Jimny végül szörnyautó formájában öltött testet, amit a múlt hétvégi Tokiói Autószalonon mutattak be.
A diákok az egész folyamatot dokumentálták a közösségi médiában, így lépésről lépésre áttekinthetjük, hogyan alakították át oktatójuk (!) Jimnyjét.
Mindenekelőtt meg kellett hosszabbítania a nyolc főből álló diákcsapatnak a Jimny karosszériáját, hogy helyet szorítsanak a plusz ajtópárnak, de még a tetőhöz és így a hátsó sárvédőkhöz is hozzá kellett nyúlniuk a B-oszlop mögött. Az egész folyamatra alig pár hónap állt a rendelkezésükre, mivel csak októberben láttak neki a projektnek.
Napokkal a bemutató előtt sem volt túl rózsás a helyzet, főleg a beltérben volt min dolgozni, a műszerfalból kikandikáló kábeldzsumbujjal kezdve.
A Tokiói Autószalonon szörnyautóhoz illő, megemelt felfüggesztéssel jelent meg a Jimny, ami többek között egy külső bukóketrecet is kapott, tetőcsomagtartóval együtt, de akár sátorozhatunk is az autó tetején, a LED-fénysornak köszönhetően pedig még láthatunk is.
Arról, hogy milyen egy Jimny tetején aludni, Földes Attila kollégánk tudna mesélni, aki még 2020 tavaszán próbálta ki, milyen érzés. Itt olvasható el a nem hétköznapi élményről készült cikk:
A Suzuki pedig továbbra is adós az ötajtós Jimnyvel, habár a japánok azt ígérik, már nem kell sokat várni rá: lehet, hogy még idén piacra dobják. Állítólag 30 centiméterrel lesz hosszabb a mostani, kétajtós változatnál, és átszámítva közel egymillió forinttal lehet majd drágább.