Egy átlagos tanfolyam ára tavaly augusztusban 235 050 forintba került, az előző évekhez képest ugrásszerűen növekedett a jogosítvány megszerzésének az ára. A magas költségek okai között említhetők a rendkívül gyors ütemben növekvő üzemanyagárak, de a kiemelkedő kereslet is hajtja a drágulást – írta a Boon.hu.
„Nálunk három nagy tétel van. Az üzemeltetési költség, a bérköltség és járulékai, és maga a járműeszköz beszerzési költsége. Az üzemeltetési költség az üzemanyagár-maximálásnak köszönhetően nem emelkedett” – nyilatkozta az Észak-Magyarországnak Orosz János, a Magyar Autósiskolák Szövetségének örökös elnöke.
Böröcz Mátyás, a Magyar Autósiskolák Szövetségének (MAISZ) jelenlegi elnöke arról beszélt a Világgazdaságnak, hogy idén tovább fognak emelkedni az árak, az autósiskolák kénytelenek a tanulókra áthárítani az újabb és újabb költségeket. Ugyanakkor az elmúlt években tapasztalt drágulás ellenére nem csökkent az érdeklődés a jogosítvány megszerzése iránt.
A tanfolyamok iránti érdeklődést azonban még a koronavírus-járvány sem fékezte, nagyjából ugyanannyian jelentkeznek évről évre az iskoláknál. Egyetlen érzékelhető hatás, hogy többen választják az online KRESZ-oktatást. „Az uniós átlagnál sokkal olcsóbb itthon jogosítványhoz jutni. Tőlünk nyugatabbra 55 euró egy óra díja, ez átszámítva körülbelül 19 500 forint, pedig ott is hasonló autókkal oktatnak. Ezzel szemben Magyarországon egy óra díja 7000 forint körül mozog átlagosan” – tette hozzá Orosz János.
„A tavalyihoz képest a képzéseink ára növekedni fog, mivel az infláció 7-8 százalék körül alakult. Ha a benzinárat nem maximalizálják, akkor most 500 forint felett lenne ez az összeg, amely további drágulásra adna okot. Próbáltunk idén ahhoz igazodni, hogy ne kelljen év közben árat emelnünk, így jutottunk a körülbelül ötszázalékos emelésre” – nyilatkozta az Észak-Magyarországnak Fazekas Zoltán, az UNI autósiskola vezetője, aki szerint elegendő oktató sincs a szakmában, ami további nehézségeket okoz.