A Land Rover az USA szabadalmi hivatalánál jegyeztette be a Defender 130 formavilágát és arányait. A típus érkezéséről már korábban is lehetett tudni, de most először látható teljes valójában a leendő csúcsmodell – még ha csak rajzokon is.
A jelek szerint 130-as tengelytávja megegyezik a Defender 110-esével, de jelentősen (úgy tudni, közel 36 centiméterrel) hosszabb lesz a hátsó túlnyúlása. A klasszikus, eredeti Defender esetében a 90, 110 és 130 típusszámok a tengelytávolságot jelölték, colban megadva (a tényleges értékek 92,9, 110 és 127 voltak), ezt nem vállalta be az utódmodellnél a Land Rover. Ezzel mintegy 5,37 méterre nő a jármű teljes hossza, ami kényelmes hétszemélyes utasteret és rosszabb manőverezhetőséget jelent (a nagyobb hátsó túlnyúlás miatt ráadásul a terepszög is csökken).
Nem biztos persze, hogy a Defender 130-ast sokan viszik majd terepre: úgy tűnik, mindkét testvérénél fényűzőbb, aszfaltorientáltabb hangsúlyt kap majd a modell. Ezt erősítik azok az értesülések is, amelyek szerint a 130-as nem lesz elérhető alacsonyabb felszereltségi szinteken.
Nem a 130-as lesz a Defender modellcsalád egyetlen bővítése. Várhatóan pickup is készül belőle (hogy felvegye a harcot a Jeep Gladiatorral), illetve tervben van egy ultranagy teljesítményű SVR modellvariáns is. A 130-as mindenesetre várhatóan már idén nyáron bemutatkozik, értékesítése pedig az év vége előtt megkezdődhet.