Részleteiben átdolgozott megjelenéssel és extravagáns alapáras tételekkel kezdi meg az új modellévet a BMW 8 kupé, kabrió és gran coupé (négyajtós kupé) kivitele. Mostantól alapfelszerelés az átrajzolt rácsozatú, kivilágítható dupla vese hűtőmaszk. Szintén szériatartozék az M csomag, ami látványos aerodinamikai kiegészítőket, egyedi 19 colos keréktárcsákat és M Sport fékrendszert tartalmaz.
A V8-as modellekhez alapáron járnak, a soros hathengeresekhez opcióként kérhetők az olyan további M-specifikus extrák, mint a speciális külső tükrök, az első és hátsó légterelők (utóbbi csak a kupén), a hűtőmaszkot díszítő M logó, a még erősebb fékek, a 19 helyett 20 colos keréktárcsák vagy az M Sport differenciálmű.
Érdekes opció a BMW Motorsport optikai csomag, amely a klasszikus kék-fehér BMW logót kék-lila-piros emblémára cseréli, amely a BMW M első versenyautóinak típusjelzését idézi még 1973-ból.
Az utastérben M bőrkormányt találunk (a V8-asokban egyedi küllővel és díszítő varrásokkal), alapáras a Merino bőrkárpitozás, az M pedálsor és lábtámasz, a sötétszürke M tetőkárpit. Mostantól a hathengeres motorokhoz is jár az integrált fejtámaszos, multifunkciós ülés. A Gran Coupéban alapáras lett a négyzónás klímaberendezés, a központi érintőképernyő minden kivitelen 10,25 colról 12,3 colra nőtt.
Külön említést érdemel a Jeff Koons limitált széria, ami nem kevesebb, mint egy sorozatban megvásárolható Art Car: az egy hónap múlva debütáló különlegességről egyelőre csak annyit árultak el, hogy tizenegy színű, többrétegű fényezést kap – az előzetes fényképek alapján grafikák is kerülnek a karosszériára. A belső tér piros-kék színben pompázik majd, és a művész gravírozott aláírása is díszíti.